Annapanna

Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Summakardemumma av 2008

Av Anna - 31 december 2008 17:32

Tänkte jag skulle försöka mig på att summera året som gått och jag gör det enkelt för mig med en snodd enkät:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag sprang ÄNTLIGEN Göteborgsvarvet. Något av det roligaste jag gjort faktiskt, tro det eller ej!

 2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag avlade väl egentligen inga löften, men visst några av de målsättningarna jag hade med livet lyckades jag med!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inga av mina närmaste kompisar fick barn under året, men både min bästa kusin och makens kusin blev pappor för första gången. (Min kusin blev det förövrigt igår, Hurrahurra!)

4. Dog någon som stod dig nära?
Makens farmor dog den 5.e januari. Hon fattas!

5. Vilka länder besökte du?
Räknas Skara sommarland?

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Pengar...

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
15 december då jag lämnade in min c-uppsats

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag fortfarande får livet att fungera. Med skola, familj, vänner, träning...

9. Största misstaget?
Fikafrossan under november och december. Den resulterade i en betydligt större Anna än vad som är roligt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Helt otroligt, men jag kan inte minnas att jag varit sjuk under året.

11. Bästa köpet?
Mina glasögon. Fantastisk att kunna sitta och läsa och slippa få huvudvärk!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Garderoberna i hallen. De var tokdyra

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj, det var mycket som gjorde mig glad. Kan inte komma på något sådär specifikt bara. (...klart jag kan, vill inte dela med mig bara... *S*)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Alla låtarna från Mamma Mia, naturligtvis!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svårt att säga. Sådär generellt så har nog detta året varit lättare än andra år. Hösten och vintern har inte varit lika mörk och tung som den varit de senaste åren. Jag har inte varit lika skoltrött detta året som jag var förra och jag var riktigt långledig i somras vilket var SÅ skönt!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och varit med mina vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stört mig.

18. Hur tillbringar du nyår?
Med maken, yngsta dottern och sonen hängandes hemma i soffan. SÅ skönt! Saknar äldsta dottern dock, som firar nyår i fjällen.

19. Blev du kär i år?
OM! Tokkär!

20. Favoritprogram på TV?
Tittar inte speciellt mycket på tv. Skall jag följa en serie missar jag hälften av avsnitten, så serier ses helst på Dvd. De jag sett under året är One Tree Hill. Lost och OC.

21. Bästa boken du läste?
Tar mig inte tid att läsa så mycket som jag skulle vilja när jag går i skolan. Men de två bästa var nog Flyga Drake och Tusen strålande solar.

22. Största musikaliska upptäckten?
Ingen speciell…

23. Något du önskade dig och fick?
Mina fina Converse skor jag fick i julklapp av min pappa.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Nja, jag vet inte, tror inte det. Kan inte komma på vad det skulle vara...

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Var på läger! Sol, värme och massor av vänner.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ännu mer sol och värme!

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Ganska trist...Slapp...

28. Vad fick dig att må bra?
Yoga

29. Vem saknade du?
Vänner som bor långt borta


30. De bästa nya människorna du träffade år 2008?
Oj, vad svårt. Tror nog ändå att de flesta nya människorna jag stötte på under året var riktigt bra!



Ha nu en mysig kväll allihop och jag önskar alla nära, kära och okäna ett riktigt GOTT NYTT ÅR!


/Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards