Annapanna

Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 8 november 2008 15:24




Det första paret är de som är bekvämast (hur bekvämt det nu kan vara...), men det andra paret känns fränast (hur fräna de nu kan vara *S*).


Skall försöka vänja mig. Men helt klart är att jag ser bättre i dem iallafall. Och det ar väl ändå det som var meningen...

Av Anna - 8 november 2008 15:14


Är när raraste svägerskan gör ett storröj i sminkochkrämskåpet och skänker bort massor till MIG!

Av Anna - 7 november 2008 13:28

Hejhopp!

Nu har jag varit hos tant doktorn och lämnat av mig en hel massor av blod. Hela 5 rör behövde hon för att kunna se om och isåfall vad det är för knas med mig.


Du ser lite blek ut sa hon, är du alltid det? Öh, aa, sa jag som var nysminkad och kände mig ovanligt fräsch...Du ser alldeles genomskinlig ut...Öhh, jaha tack då, liksom...


Iallafall så trodde hon att om det inte är sköldskörteln som underproducerar så kan det vara B12 brist. Hade det för en himla massa år sedan vilket ingen har följt upp, och det finns väl en risk att det problemen finns kvar. Oavsett så får jag provsvar om vecka. Så då skall doktorn ringa mig. Skönt!


Nu skall jag snart pausa från böckerna för att dra in till stan och hämta upp mina glasögon. Spännande! Huvudvärken byebye...


Och ikväll får jag träffa fasters sessa igen. Som jag längtat! Det är sex veckor sedan vi sågs och nu när det bara är några timmar kvar är längtan nästan övermäktig! Nu skall här tankas kärlek!  

Av Anna - 6 november 2008 22:13

Känner mig som Sir Väs, (ni vet han i Robin Hood filmen på julafton), just nu. Har precis hoppat ner i sängen, kroppen är helt färdig efter ett tufft yogapass och genomvarm efter en skön dusch. Skall bara skriva klart här och stänga av datorn. Sedan skall jag glida ner under täcket, gosa ner huvudet i kudden och dra upp täcket så långt det går innan jag stänger de bruna. (Ni ser det framför er va? Precis som Sir Väs!) 


Har haft en skittuff dag, rent hjärnmässigt. Huvudet har gått på högvarv både innan, under och efter handledningen. Det gick hur bra som helst och vår braiga handledare är en jäkel på att ge bra och konstruktiv feedback. Nu är vi på banan igen! Men som sagt hjärnan är helt urblåst efter dagen. Snacka om rätt dag  att träna yoga på! Under passet är jag tvungen att släppa varenda tanke jag har i huvudet. I och med att jag instruerar hela tiden så måste jag vara tokfokuserad på det jag håller på med. Tappar man fokus, så märks det på en gång. Efter en timme har alla tankar som snurrade runt innan passet landat som i bomull i skallen. Mycket skön känsla faktiskt!


I morgon bitti skall jag till läkaren för att ta blodprov för att se om det är något vajsing med min ämnesomsättning. Skall bli skönt att få det avklarat. Sedan hoppas jag på att mina glasögon skall ha kommit så att jag får dem innan helgen. Känner att jag begränsar mig när jag sitter och läser nu när jag vet att jag kommer slippa huvudvärken bara jag får dem. Hoppas nu bara att jag kommer trivas i dem så att jag verkligen använder dem bara!


Nope hörrni, vi hörs i morgon, dags att glida ner... Natti!

Av Anna - 5 november 2008 19:56

Idag har varit en riktigt bra dag. Vi har suttit med uppsatsen precis hela dagen, har kanske inte fått skrivit så mycket, men vi har haft jädrigt roligt. Och det är inte det sämsta...Vi har skrattat så jag kommer få träningsvärk i magen. Det kanske i och för sig säger mer om statusen på mina magmuskler...Men ändå.


Vi har handledning i morgon och känner oss ganska så förberedda. Det är vissa frågetecken som behöver rätas ut och sedan skulle vi även behöva lite feedback på några tankar vi har. Men jag tror det kommer bli skitbra. Var ju taggad till tänderna efer förra gången vi träffade handledaren!


Efter jag lagat middag och familjen kommit hem drog jag på mig halsduk, vantar, reflexer och drog ner mössan så långt det gick, stoppade ipoden i öron och gav mig ut i kylan på en skön promenad. Det var ett tag sedan jag kom ut nu. (Det har inte varit så kul att vara ute och gå själv när ipoden varit på Kreta...). Men nu har jag varit ute en timme i kylan. Hur lovely som helst.


Nu väntar soffan och en avhandling om missbrukande kvinnor som utsätts för misshandel. Inget upplyftande ämne, men jädrarihavet var intressant. Skall umgås med den en stund och sedan är det bingen tidigt!


Av Anna - 4 november 2008 16:54

Hade en diskussion med äldsta dottern igår gällande hennes kompisars bloggar, mitt läsande av hennes kompisars bloggar och VE OCH FASA mina kommentarer i hennes kompisars bloggar.


Vi var ytterst oöverens.


Hon tyckte att jag är pinsammast i världen när jag läser hennes vänners bloggar, ja hon påstod till och med att jag inte har någon rätt i världen att läsa dem och DEFINITIVT inte kommentera i dem.


???


Det skall tilläggas att hon har två kompisar som bloggar och allt jag har gjort är att lämna en vad jag tycker, gullig kommentar vardera i dem för att visa att jag läser vad de skriver. Som en slags påminnelse att de faktiskt skriver så vem som helst i hela världen kan läsa det. Tycker att det hade varit mycket mer oförskämt om jag inte lämnade ett avtryck utan "smygläst". Men uppenbarligen höll dottern INTE med mig.


Funderar på om det är en generationsgrej som jag inte förstå eller om jag faktiskt har rätt i hur jag resonerar?


Oavsett så vill iallafall inte jag "smygläsa" hos andra, åtminstone inte hos sådana som jag känner. Vilket naturligtvis får mig att undra hur många som jag känner som faktiskt läser här utan att jag vet om det...Undrasaflundra...;-)


Det är givetvis upp till var och en hur man vill göra. Bloggar man öppet så får man helt enkelt ta att folk läser hur de vill, det är ju även en del av charmen. Men JAG vill vara ärlig och berätta för folk att jag läser vad de skriver. Därför kan jag bara inte förstå hur dottern (och eventuellt hennes kompisar) tyckte att jag gjorde fel...När är det fel att vara ärlig?


Att hon även tyckte att jag snokade förundrar mig. Hon har själv länkat till deras bloggar från hennes blogg så det är ju inte som om deras bloggar var hemliga på något vis. *konstigt,konstigt*

Av Anna - 4 november 2008 07:58

När som helst kommer A och det är dags att rivstarta dagen med skrivande och läsande på högsta nivå. Vi kör så det ryker och hoppas att det håller så länge som möjligt. Det är helt klart ett problem att vi tacklar av redan efter ett par timmar. Hur sjutton skall vi få ihop en hel uppsats på sex veckor då?


Mår förövrigt något bättre idag. Har sovit som en stock i närmare nio timmar inatt, men huvudvärken sitter där den sitter. Tog i ren desperation två panodil, (käkar i princip aldrig huvudvärkstabletter), men de verkar inte som de hjälper något vidare...


Nope, lite frulle kanske...

Av Anna - 3 november 2008 20:26

Dunkande huvud, ont i kroppen, feber...Galet vad synd det är om mig idag...


Redan när jag vaknade i morse kändes det pyton och jag höll på att somna när vi satt i bilen till Borås. Efter en föreläsning på knappt 1 timme *suck* härjade jag och A loss på biblioteket och jag ömsom svettades och ömsom frös. Vi åkte hem hit och käkade lunch och pluggade en stund och pinsamma jag somnade i soffan när jag satt och läste. Eftermiddagen har gått i ett med matlagning, kompisar, träningar och en telefon som har ringt konstant.


Men nu, ÄNTLIGEN, skall jag krypa ner i sängen och sova bort det sjuka och vakna frisk och pigg i morgonbitti! *Häpp*


Natti!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards