Annapanna

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 15 oktober 2008 15:50

Peppade från gårdagens handledning så gick pluggandet riktigt bra idag. Bättre än på länge, faktiskt! Innan vi kan sätta igång på allvar med uppsatsen så har vi ju en hemtenta att klara av. Den skall visserligen inte vara inlämnad förrän om två veckor, men det känns som om vi vill beta av den först. Och eftersom vi känner oss taggade för att börja med uppsatsen så var det rellativt lätt att jobba med den idag. Den är lååååång och jag gissar att vi har ett par dagarns arbete kvar med den, men ändå. Vi är på G igen. Äntligen!


Annars lunkar livet på som vanligt. Varje vecka ser ganska så lik den andra ut. Vilket i vanliga fall stressar mig. Men inte just nu. Just nu är jag inne i en asocial, vill inte umgås med folk, vill bara vara för mig själv, fas. Tro det eller ej, men så är det. I vanliga fall kör jag järnet på kvällarna, men just nu pallar jag inte riktigt med det. Och det oroar mig inte nämnvärt. Gissar att det går över när jag är redo för det, eftersom mitt normala tillstånd är igång. Antar att jag bara behöver gå på sparlåga ett tag...


Skall dock försöka mösa mig ut på en prommis ikväll när maken och sonen är på gympa. Trots det trista vädret! Nu när alla våra Lost avsnitt har tagit slut, känns det lite tomt och jag får försöka fylla kvällarna med lite träning igen. Dock har "asociala jag" ingen som helst lust att gå på gympa eller någon annan träning där jag riskerar att träffa på folk ;-). Så en prommis i skogen, i mörkret, i regnet, med ipoden känns som en bättre idé.


Nope, dags att hämta älsklingssonen på dagis!


Ha det!

Av Anna - 14 oktober 2008 20:26

Är efter dagens handledning faktiskt lite taggad inför uppsatsen. Det kommer bli finemang med en hård, men rättvis handledare. Hon kan hur mycket som helst och hon gjorde klart på en gång vad hon förväntar sig av oss. Det kändes som om vi klickade alla 3 på en gång. Skönt!


Vi fick bra feedback på det vi har gjort hittills och hon såg att vi har höga ambitioner med vårt arbete. Nu skall vi träffas nästa gång om 2½ vecka. Då skall vi, efter att ha avklarat vår hemtenta, hunnit få ihop bakgrunden och sökt artiklar till resultatet. Känns som en lagom målsättning. Vi kommer att ha häcken full, men det känns skönt med en deadline! Kanske att vi kan få igång pluggtempot igen?


Resten av veckan är det fokus på hemtentan, så vi kan sätta tänderna i arbetet i början av nästa vecka!


Av Anna - 14 oktober 2008 07:54

Idag är det dags att träffa handledaren vi skall ha för c-uppsatsen för första gången. Ser fram mot det med skräckblandad förtjusning. Vi har fått välja handledare själva, eller ja, rättare sagt, vi fick den vi önskade. Det var ingen annan i klassen som fick henne och det är inte ett dugg konstigt, för hon är lite skräckinjagande. Varför valde vi henne då kan man undra?


Jo, därför att hon är skitkunnig och stenhård och det är nog precis vad vi behöver. Någon som ställer höga krav på oss, nu när vi båda är så skollessa...Det är en kvinna med massor av pondus, men vi båda ser upp till henne, så att det kändes som att hon var ett naturligt val. Även om vi just nu känner oss lite småskakiga över det.


Iallafall...


...så skall det bli skönt att få träffa henne idag. Just nu har vi så mycket funderingar och frågetecken och det  känns bra att få bena lite i dem. Vi har ju inte börjat skriva än, utan är bara på problemformuleringsstadiet fortfarande, men vi tycker att vi vänt och vridit på alla tankar så många gånger nu att vi inte vet hur vi har det snart...*tsss* (gissar att det inte är helt ovanligt)


Så nu sätter vi stort hopp till att mötet med henne skall gå finfint och att vi snart skall vara på banan igen! Tänk, det kanske kommer att bli riktigt kul...Vem vet?

Av Anna - 13 oktober 2008 19:08

Jahapp, idag blev det aldrig ljust utomhus. Galet vad mycket jag tycker om hösten och vintern...

Av Anna - 12 oktober 2008 22:44

Alltså, hur kommer det sig att det är så himla motigt att komma isäng på söndagkvällarna? Jo, det är klart att jag fattar att det beror på att det snabbare blir måndagmorgon då...Men seriöst, hur lattjo är en måndag när man dessutom är dödstrött...? Inte alls kul skulle jag vilja säga...


Ändå är det samma sak vareviga söndagkväll. Det gäller inte bara mig, utan även resten av familjen. Så är vi också mer döda än levande när klockan ringer arla måndagmorgon. Såg precis att det var fullmåne ute och då sover jag ofta som en kratta med. Så jag borde verkligen hoppa i säng. NU!


Dagen har varit bra förövrigt. Mina ben ser nu mer ut som människoben igen och inte som gorillaben som de gjorde i morse. Det gör för jävla ont att bli av med håret, men nu behöver jag inte fundera på det en månad eller så. Så nu är de så lena så! (Även om jag EGENTLIGEN, fortfarande, tycker det är helvrickat att pina sig på det viset, bara för att...)


Ställde mig på vågen när jag var hemma hos mams och paps, (har ingen själv här hemma, hade jag haft det så skulle jag ställa mig på den ohälsosamt ofta), blev lite nedslagen när den visade att jag bara hade tappat ett halvt kilo sedan jag vägde mig för 3 veckor sedan. Jag vet att det inte är nyttigt att tappa i vikt för snabbt, men med tanke på hur noga jag skött maten, tyckte jag nog att det var orättvist lite...Menmen, det är bara att kämpa vidare gissar jag...


Nope, sängen var det!

Av Anna - 12 oktober 2008 11:00

Det tidiga sänggåendet gick det sådär bra med. Satt uppe till 03.00 och klämde nog 7 Lostavsnitt tillsammans med döttrarna. Tvingade oss tillslut i säng... Nu har vi bara 6 avsnitt av säsong 3 kvar och säsong 4 släpps inte förrän om 1½ vecka. Vojnevojne, hur skall detta gå?


Av naturliga orsaker sov vi länge i morse, men vår granne bestämde sig för att börja borra i väggarna strax innan 10, så då var det ingen större mening att ligga kvar i sängen. Nu har vi käkat frulle, skall strax hoppa in i duschen och sedan skall jag bort till föräldrarna en stund. Mamsen och papsen är alldeles lurviga på huvudet, så det skall jag åtgärda. Mamsen skall även ta hand om mina långhåriga ben. SÅ välbehövligt, men satanigatan vad ont det gör...


Sedan är det 2 härliga yogapass som gäller. Ikväll blir det nog bingen tidigt iallafall. Lär inte komma upp i morgonbitti annars ;-)

Av Anna - 11 oktober 2008 15:44

Helt otroligt! Vi slog rekordet från förra året med 250 kronor. Det var ingen som trodde att det skulle bli SÅ mycket pengar. Dåligt väder=dåligt med folk på stan=lite pengar...


Men jädrans vad barnen har varit duktiga. Vilka hjältar de är! Trots regn och rusk (och dåligt med sömn) var de så glada, positiva och taggade hela tiden. Stolt som en tupp är jag nu (och trött som ett ras)!


Nu blir det soffan resten av kvällen, ögonen går i kors redan nu, så det lär inte ta någon längre stund innan jag somnar...*gäsp*


Trött med lycklig *L*


Av Anna - 10 oktober 2008 16:37

Dags att köra hårt i ett dygn framåt med insamling till Världens barn. De första barnen är redan ute på stan och igång. Snart skall vi andra fylla på med att springa i trappuppgångar och avlösa de som redan är ute. Vi kör till 21.00 ikväll, sedan är det övernattning med film, godis och bus precis som det skall vara.


Sedan är det upp tidigt i morgon för att patrullera Kungsgatan några timmar. Klockan 14.00 är det ihopräkning av pengarna, och sedan skall vi förhoppningsvis känns oss nöjda med vår insats! Hoppas nu bara på vackert väder i morgon så mycket folk ger sig ut på stan!


Håll tummar och tår för att vi får ihop mycket pengar och glöm inte att skänka en slant ni med!


Trevlig fredagkväll! Återkommer i morgon eftermiddag med resultatet!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards