Annapanna

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 24 oktober 2008 18:22

I morgon åker de två äldsta barnen på 1 veckas semester till Kreta tillsammans med sin mormor och morfar, (nej, jag är inte alls avundsjuk...), och nu har värsta packhysterin brutit ut här hemma.

Vi skall inte tvätta förrän i morgonbitti, så det är egentligen ingen större mening att dra fram allt nu, men jo då, just nu skall det ske ;-). De har varit skitcoola hur länge som helst, men nu verkar resfebern slagit till med full kraft *tsss*. Upptäkte visst att yngsta dotterns sandaler har blivit för små. Hon blev skitarg på MIG, precis som om det vore mitt fel...Typiskt det där!


Inte nog med att jag är en skitmamma för att hennes sandaler är för små, nä, jag är även en skitmamma för att alla hennes jeans är fula eller för stora och att vi inte har köpt fredagsgodis i rätt affär...*suck*. Det verkar inte bättre än att hon är på väg in i puberteten med buller och bång. Precis som om det inte räcker med två personer med hormonavallningar i samma hem. Jisses hur skall detta sluta?


Nope, dags för film och slabbmat! Trevlig kväll!

Av Anna - 24 oktober 2008 09:23


Har en rejäl hög med böcker som jag skall försöka ta mig igenom den närmaste dagarna. En dag som den här fungerar det faktiskt ganska bra. Iallafall om jag skall jämföra med de senaste veckornas ofokusering när det gäller studierna. Men ämnet är intressant och det gråkallaregnigaskitvädret utomhus gör att det känns ganska så mysigt att krypa upp i soffan.

Tända ljus, en go filt och en kopp te gör det hela ännu lite bättre.


Har tänkt att köra järnet fram till två när jag skall hämta sonen på dagis. Han var helt färdig i morse när jag väckte honom, så det kan bli skönt för honom med en lugnare dag också. Så vi skall ha en riktigt lugn och skön eftermiddag tillsammans. Vi två har inte riktigt hunnit med att umgås bara vi den senaste veckan, så nu får vi ta igen det. Kanske att det kan bli en match eller två med ishockeyspelet :-)

Av Anna - 23 oktober 2008 17:12

Har varit i skolan på seminarie idag och nu är det bara hemtentan som skall klaras av innan vi bara har uppsatsen kvar att fokusera på. Hemtentan är väl i princip klar, men det är väl lite finjusteringar kvar. Men det tar vi tag i nästa vecka. Nu är vi riktigt otåliga med att få komma igång med uppsatsen med. De där 10 veckorna man skall ha på sig kommer i vårt fall bara bli dryga 6 och för att inte komma i tidsnöd så hade det varit härligt att känna att vi snart är igång!


Vad vi skall skriva om?


Vi skall undersöka om det är så att mannen är norm inom missbruksvården och om det är så, vad det kan få för konsekvenser för den alkoholmissbrukande kvinnan.


Spännande, spännande! Eller hur?!


Ikväll är det yoga som vanligt och efter det ledarmöte. Kul med yoga, trist med ledarmöte...Just nu har jag ingen som helst lust att ge mig ut i kylan (det är faan svinkallt ute idag) igen. Men jag får trösta mig med att i morgon skall jag bara sitta hemma och läsa bakgrundsinfo till uppsatsen, och jag kommer inte behöva gå ut mer än för att hämta och lämna sonen på dagis! Mysigt! Det är nästan så att det känns som fredag redan idag.


Fredagsfeeling på en torsdag. Lyxigt värre!

Av Anna - 22 oktober 2008 23:08


Av Anna - 22 oktober 2008 18:10

Ibland kan jag bara hissna över hur fina mina barn är. Kärleken får knappt plats i bröstet och känslorna bara svämmar över.


Onsdag kväll är makens och sonens alldeles egna, då de har sin gympaträning då. (Maken är ledare för gruppen). Idag har maken legat hemma i sängen med värsta migränattacken och kunde givetvis inte gå på någon gympa. När sonen kom hem från dagis och fick reda på det blev han hur ledsen och besviken som helst då han älskar sin gympa. Då tar den snällaste, snällaste storasystern och sätter sin lillebror på min cykel och cyklar bort (i regnet) till gympan, som är på andra sidan stan, med honom, stannar där med honom och cyklar hem (i regnet) igen! Hon är bäst i världen helt enkelt!!!


Kan hända att det var en viss kompensation från dotterns sida, då vi var rejält på kollisionskurs med varandra förra veckan. Men ändå. Gissa hur många pluspoäng hon har skaffat sig idag? Hur många som helst!

Av Anna - 22 oktober 2008 17:40


Jaha, då var det dags att ta tag i löpningen igen, för nu är anmälan gjord och startavgiften betald. (Ni är väl på nu, brorsan och papsen?)



Av Anna - 21 oktober 2008 22:56

Kom ut en rejäl sväng i regnet idag med. Efter middagen var klockan strax efter sju och jag övervägde lääänge om det verkligen var en bra idé att ge sig ut i SPÖregnet. Men alltså, är bara regnkläderna och kepsen på så går det ganska så bra.


Sedan behöver jag verkligen öva på min mörkerrädsla med. Har varit mörkrädd ända sedan jag var liten. Jag kommer ihåg när jag var hemma hos kompisar på vintern när det var mörkt så fick de följa mig ända hem, var då de mörkrädda med, så fick deras mamma eller pappa också gå med.

En tjejkompis jag hade var inte alltid så snäll, så hon tvärvägrade att gå med mig. Inte för att hon var rädd själv, utan för att hon tyckte jag var en sådan mes...När jag ville att hennes mamma skulle gå med mig, berättade mamman att när hon var liten och mörkrädd hade hon en ramsa hon upprepade för sig själv:


Det är ingen som vill ha mig, det är ingen som vill ha mig, det är ingen som vill ha mig...


Den kör jag med fortfarande när jag är ute på kvällen ;-)


Nej, men seriöst. Jag har bestämt mig för att inte låta min rädsla för mörker stoppa mig för att gå ut själv, runt motionsslingor och dylikt, när det är mörkt utomhus. Numera utmanar jag mig själv så mycket att jag har musik i öronen med. Med hög volym på dessutom. Fast det har tagit mig ett bra tag att bli så modig...

Av Anna - 21 oktober 2008 20:03

Fick tillbaks statistiktentan idag och hade kammat in 17 poäng av 20 möjliga. 2 tappade poäng på grund av, vad jag tycker, en luddig fråga.


Att jag var en sådan jävel på statistik...Dagens överraskning *hehe*

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards