Annapanna

Alla inlägg den 3 september 2008

Av Anna - 3 september 2008 21:24

Jupp, det blev jag som lagade middag och klippte papsen OCH kom ut på en timmes promenad. Så nu var det visst bara de 5 kapitlerna med statistik kvar...Hrum...


Tänk vad lovely det hade varit att krypa ner i sängen alldeles nyduschad och go och bara få stänga de bruna och flyta iväg...


Tyvärr blir det nog så att jag får sällskap av tråkboken istället...

Av Anna - 3 september 2008 16:34

Inser nu att jag (och resten av familjen med för den delen) har varit vansinnigt bortskämda med tid i sommar. Även om jag inte har jobbat så har det varit häcken full nästan varje dag. Nu ser jag skillnaden och fattar först nu att det är ett helttidsarbete att få logistiken runt en trebarns familj att fungera... Å det gör mig SÅ trött!


Vi ÄR duktiga på att planera och styra upp saker. Gissar att det är därför vårt vardagsliv med tusen och en aktiviteter har fungerat så bra som det gjort, i så många år.


Men, nu fungerar det inte längre. Det märks att de har skruvat upp tempot ytterligare ett snäpp i skolan nu är det bara är ett år kvar. Fattar först nu vad folk menar när de säger att de blir impade över att jag läser med tre barn hemma...Jag har klarat mig billigt undan med att jag har ett sådant läshuvud innan, men det går inte längre. Fick tex reda på idag att jag har 5 kapitel statistik som BÖR läsas igenom till imorgon om föreläsningen skall ge någonting. Men den framförhållningen fungerar inte mitt liv...


Maken har börjat (äntligen) ta sig med buss till jobbet, vilket gör att han kommer hem en bra stund senare än vad han gjort innan. Plus att han nu har två gympaträningar i veckan istället för en som han hade innan.


Tjejernas skolor kräver också mer och mer. Äldsta dottern började nian nu och jag tycker att hon sitter och pluggar HELA tiden!


Inser även att det är bara vi i familjen som kan göra någonting åt situationen. Men för att orka med jobb och skola MÅSTE vi få träna. Jag vill träna åtminstone fyra pass i veckan, maken två, äldsta dottern tre, yngsta dottern tre och sonen ett. 


Har jag/vi för höga krav? 


Vet inte riktigt vem som skall ansvara för att alla får middag, att kläderna blir tvättade, att det blir städat åtminstone någon gång ibland, att diskmaskinen skall plockas i och ur, att det skall handlas...


Sedan att någon skulle vilja göra bonussaker som att baka bröd, sy i knappar i kläder, gå på föräldramöten, läsa en bok, träffa kompisar, vara lite mer aktiv i förningarna man är medlem i...Skall inte det kunna fungera eller?


Hur löser alla andra det egentligen?


Gaaah!


Behövde bara ösa ur mig alla frustration. Jag kom hem nu och inser att INGEN har tid att gå och handla, laga middag eller ens plocka ur diskmaskinen. Döttrarna har SÅ mycket läxa. Maken och sonen är på träning. Jag har ju som sagt mina 5 kapitel statistik plus att jag skall klippa min pappa i håret plus att jag vansinnigt gärna skulle vilja komma ut och springa eller gå bort min ruggiga huvudvärk... 


Hur göra?

Ovido - Quiz & Flashcards