Annapanna

Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 5 augusti 2008 21:30

Ullared är inget roligt ställe, men idag valde familjen att styra kosan dit ändå. Eftersom shopping inte är någon favvosysselsättning är det ganska praktiskt att åka till Ullared. Då blir allt köpt på en gång. Allt som alla behöver blir dyrt som fan, men ändå billigare än om vi köpt det hemma.


Sonen leasade vi ut till makens storebror med familj så han slapp följa med. Han hade det fantastiskt roligt med sin jämnåriga kusin hela dagen och vi var nöjda som slapp släpa på honom.


Vi fick tag på det mesta vi behöver och behöver nog bara komplettera med skor till samtliga innan skolan börjar. Få se om vi har några stålar kvar till det bara...Men tanke på att jag inte har haft någon inkomst på tre månader så var det lite magstarkt att smälla 4900:- idag...*crejzy!*


Förövrigt så har min goa goa svägerska lite ofrivlligt börjat blogga. Besök henne gärna!


Ikväll blir det myyys med film och chibba! Tjoho!

Av Anna - 4 augusti 2008 19:41

Och helt plötsligt var det inte så himla lovely längre...


Det är inte jätteroligt att sitta i en liten trång stuga när det fullkomligt vräker ner regn en hel dag. Det är inte kul alls.


Äldsta dottern är och jobbar i Göteborg idag och de två små har faktiskt roat sig hjälpligt med film (tack å lov att vi tog datorn med oss) och nya målarböcker. Maken och jag har läst som tokar, något man kan göra utan dåligt samvete en dag som den här...


Det festligaste som hände under dagen var att vi tog bilen in till ICA Maxi och shoppade loss. Lite nya böcker och målargrejjor (och MASSOR av snask *illailla*) inhandlades för att kunna överleva en eventuell repris i morgon. Just för stunden verkar regnet ha gett med sig, men det är blött, kallt och blåsigt och inte alls så underbart som man vill att det skall vara när man är ledig.


Funderar helt seriöst på om flyttlasset inte måste gå längre än till Halmstad som vi eventuellt planerat utan till...Grekland kanske?

Av Anna - 3 augusti 2008 23:04

Som vanligt när jag inte kan sova (vilket i ärlighetens namn inte är så ofta), så snurrar tankarna runt runt runt i huvudet. Jag funderar på framtiden, på små saker och på stora saker... 


Ikväll funderar jag på när jag skall börja skriva min bok. Den boken som jag har längtat efter att skriva i flera år...Den är klar i huvudet, men jag inser att jag inte är någon naturbegåvning när det gäller skrivandet, utan skulle behöva gå någon kurs för att komma igång. Och som jag längtar tills den tiden jag hinner med det skall infinna sig...


Eller så borde jag bara ta tag i det. Skriva som en tok och låta det bära eller brista...Fast om det brister så kan jag ju inte fortsätta drömma om det, och att drömma är en viktig sysselsättning. Typ när man inte kan sova...


Natti!

Av Anna - 3 augusti 2008 18:41

Shit vilken partyhelg vi har haft!


I fredags var det ju som sagt megakräftskiva hemma hos makens bror med familj och jisses vilket drag det var! De flesta var på party humör och sammanlagt var vi runt 35 pers. Lite trist bara att sonen och yngsta dottern inte riktigt pallade och var trötta så tidigt (eller ja, tidigt och tidigt. Vi drog därifrån vid 23- tiden, så så himla tidigt kanske det inte var...)


Igår drog jag och maken vidare till nästa fest. Brorsan hade försenad 30-års fest och på dagen var vi ett gäng som drog till Bodaborg för att leka ett par timmar och det var galet roligt som vanligt! På kvällen anslöt några till kompisar och det var riktigt pataj hemma hos brorsan. Riktigt, riktigt kul hade vi ända till fyra på morgonen. Då hade vi både hunnit dansa häcken av oss och nattbadat i havet!


Det är inte varje dag som man partajar natten lång och jag är trött som ett ras idag. Men det är inget att tala om min goaste svägerska (hon som var värdinna på kräftskivan). Hon pallrade sig upp morgonen efter festen för att inte bara ta hand om sina egna barn utan våra tre med! Så när vi var och hämtade barnen där nu på dagen gick hennes ögon i kors av trötthet...*Gullegumman*


Så ikväll blir det sängen tidigt för oss alla!


Men jädrans vad kul vi har haft!

Av Anna - 1 augusti 2008 10:24

Shit, redan första augusti. Bara 25 dagar kvar på sommarlovet ;-)


Dagarna är varma och sköna och vi har tillbringat de tre senaste nere vid havet, vilket har resulterat en bränd bak på mig och en ljusrosa rygg på äldsta dottern. Så idag är det skuggan som gäller...


Men det är helt ok det med.


Dagen igår var mer än lovely. Bästaste M och hennes dotter (min guddotter) kom och var med oss hela dagen. Hela långa dagen spenderade vi i plurret och på kvällen åkte jag, maken, yngsta dottern och bästaste M in till Kungsbacka för att glo på Mamma Mia (andra gången för mig och yngsta dottern, premiär för maken och bästaste M). Den var precis lika underbar som första gången jag såg den och lämnade även denna gång efter sig en riktigt go känsla i hela kroppen Mmmm!


Äldsta dottern fick stanna hemma för att passa sonen och guddottern. När vi kom tillbaks käkade vi kvällsmat och spelade kort innan gästerna åkte hem. Kom inte isäng förrän riktigt, riktigt sent och de märks på humöret idag. Både sonen och yngsta dottern är på dagenefterhumör idag... Men jag tänker att, tar vi bara det lugnt idag så ger det förhoppningsvis med sig...


Ikväll är det kräftskiva som gäller! Makens bror med fru har bjudit in HELA tjocka släkten och det skall bli galet roligt att träffa alla. Gissar att det blir sent ikväll med...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards