Annapanna

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Anna - 19 augusti 2008 20:36

Läser idag att två kompisar, Magnus och Erik har bestämt sig för att göra ett seriöst försök att bli vegetarianer. Och *hehe* tänk, det måste nog vara något som smittar för det är precis vad jag tänker mig med. Jag tänker precis som de att en månad är lagom att börja med. Jag tänker däremot inte välja bort fisken till att börja med, utan bara köttet (får ta det lite i taget)

Första två dagarna har iallafall gått finfint. I ärlighetens namn skall sägas att jag redan innan åt sparsamt med kött, så egentligen är det ingen större skillnad.  Men det känns ändå som ett schysst ställningstagande!


Dagen förövrigt har varit lite extra mysig eftersom min allra bästa M och hennes bästa barn har varit här och hälsat på. Barnen har lekt och mammorna har legat i soffan och fnissat. Det är härligt, vi fnissar precis lika mycket som både för 20 år sedan och som för snart 30...(Goood, vad gamla vi är...). Jag tycker iallafall att det är vardagslyx när man har tid att träffa sina vänner såhär en vanlig tisdag. Annars måste det ofta bestämmas långt i förväg om alla skall kunna vara med, och det är ett himla mäckande.


Skitmysigt hade vi iallafall!


Nu skall jag och yngsta dottern hoppa ner i tv soffan. Maken sitter och häckar med en bok, sonen har gått och lagt sig och äldsta dottern skall iväg och sova hos en kompis. Så ikväll blir det mys med bara hon och jag!

Av Anna - 19 augusti 2008 11:53

Gårdagen var ju första dagen på resten av mitt liv och därmed mitt liv som mindre köttbullelik. Det känns helrätt att vara på G igen och som jag längtat efter det (trots bristen på energi att ta tag idet.) Maten funkade perfa och jag fick kommit ut på en härlig kvällsprommis tillsammans med mamma. Underbart!


Måste försöka få tränat någonting varje dag. Vet ju att jag mår SÅ mycket bättre om jag gör det! Skall se om det blir en prommis ikväll igen, eller om det rentutav kan bli en joggingtur! Hoppas bara att regnet avtar snart, det blir så mycket roligare då på något vis...*S*


Har roat mig nu på morgonen att kollat in en del nya bloggar och förundras över vad det är som driver folk när de skriver. Påfallande många ängnar mycket av skrivandet till att locka nya läsare. Det känns som om bloggens existensberättigande enbart hänger på hur många läsare man har...Förstår mig inte riktigt på det där... Det måste vara jobbigt det där, att bara jaga läsare. Det är klart att jag tycker (jag skulle ljuga annars) att det är kul om många läser vad jag skriver, i synnerhet om jag får feedback. Men att jaga läsare bara för att... Jag resonerar nog som så att om folk gillar det jag skriver så kommer de tillbaks, och det är ju fasligt roligt!


Sedan är det många som har lagt in reklam på sina bloggar och jag kan förstå om man vill tjäna pengar på det man skriver om man har tusentals besökare varje dag. Men det känns lite som en utopi att bli rik på bloggen om man bara ligger (eller bara och bara) på ett par hundra besökare dagligen. Eller är det jag som tänker fel? Iallafall tycker jag att det är många bloggar som kanske har lite fel fokus och det är iallafall ingenting som lockar mig att läsa..



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards