Annapanna

Alla inlägg under juli 2008

Av Anna - 18 juli 2008 19:53

Det är myyyysigt att vara på läger och vi har än så länge inte fått något regn på oss, men satanigatan vad jag frös inatt! Trots ny sovsäck. Shit, vad kallt det var!

Längtar till sonen kommer hit på söndag. Han genererar en del värme när han sover (*tsss*, det är klart att jag längtar ändå). Äldsta dottern kommer hit i morgon bitti och hon har lovat att ta med sig både en extra filt och långkalsonger! Skall bli skönt!


Badat har jag inte lyckats göra än, men jag misstänker starkt att det är sviiiinkallt i vattnet...Blir nog ett bad i morgonbitti eftersom vi har burit och slitit en del idag så sunkigheten är total. Urk!


Nu vankas kvällsmat, sedan blir det en förhoppningsvis inte lika kall natt i tältet! Och i morgonbitti kommer resten av ledarna! Tjoho!

Av Anna - 17 juli 2008 10:56

Efter två härliga dagar på Skara Sommarland tillsammans med tjocka släkten var det igår dags att ta tag i lägerförberedelserna inför kommande vecka. Eftersom vi fullständigt härjade loss i två dygn (Malin beskriver härjandet ingående på sin blogg), var vi tröttare än tröttast igår. Men jag lyckades ändå få gjort det mesta som jag hade på attgöralistan.


Idag är det dock dags att ta tag i packningen (och det är SÅ tråkigt att packa). Jag åker upp till lägret idag, äldsta dottern på lördagmorgon och yngsta dottern och sonen på söndag förmiddag. Maken har bestämt sig för att jobba veckan som vi är på läger (tristnisse). Det skall bli lattjo men det är inte utan att vi hoppas på bättre väder än vad vi hade förra året. Då bodde vi i geggamoja en hel vecka. Urk! Det känns ju som om det inte skulle kunna bli så illa två år på raken, men vem vet?


Ja,ja, kul skall det bli illafall!

Av Anna - 13 juli 2008 21:03




Shit säger jag bara! Vilken film! Skrattade så jag grät flera gånger. Gud, vilken skön film! Snacka feelgood! Den tänker jag absolut se fler gånger! Gick med tjejerna och föräldrarna och vi njöt lika mycket alla fem.


Annars har helgen varit toppen. Vi har haft bra väder och myst massor med släkten! Det har funkat finfint att vara i stugan och vi kommer vara där två veckor till senare i sommar.


Kom ham nu för att bara packa om. I morgon bitti drar vi till Skara Sommarland för två dagars härjande tillsammans med makens släkt. Skall bli jättekul. Nu skall här bara packas om och fixas käk för två dagar...


Ja, ja, sova får vi göra när vi blir äldre!

Av Anna - 10 juli 2008 11:59

Idag är det makens sista dag på jobbet innan han går på semester. Så ikväll drar vi.


Inte för någon längre tid, utan bara över helgen. Men det är SÅ välbehövligt! Jag har ju redan vait ledig en månad och det har varit mer än LOVELY, men...


...det har ändå inte varit den där härliga ledigheten. När man är så ledig att dagarna bara går ihop och projekten inte är större än vad som skall ätas till middag. När det kan ta en hel förmiddag att ta sig genom en intressant tidning eller när man kan sitta uppe halva natten och titta på film.


Så ledig har jag inte varit än, men det är enbart mitt eget fel. Är jag hemma så har jag tusen saker jag måste/vill/bör göra. Sådant som jag bara inte hinner i vanliga fall. Nu när jag har närmare tre månaders sommarlov är pressen än större. Jag kommer ALDRIG mer ha en sådan lång sammanhängande ledighet och det gäller att få ut MAX av den. Inte kan väl jag bara gå och skrota i flera månader, nej, här måste det sjutton presteras!


Även det dåliga samvetet att inte dra en en krona till den redan ansträngda familjeekonomin gör sitt till. Därav allt bakande, syltande och saftande. Att sedan jag och maken var helt överens om att jag skulle skippa sommarjobbet i sommar hjälper liksom inte. Jag har dåligt samvete iallafall. *Blir SÅ trött på mig själv*


Men idag drar vi alltså till havet för ett par dagar. Och nu jäklars skall här njutas av ledigheten! Vi skall spendera dagarna i makens farmors sommarstuga. Hon gick bort i januari och det känns mer än skumt att vi skall bo i hennes stuga. Hon bodde hela somrarna där och älskade att vara där. Det är inte utan att det känns som om vi inkräktar lite grann. Men det är ju egentligen löjligt att tänka så. Skall stugan stå tom bara för att ingen annan än hon skall vara där? Iallfall skall vi testa på att vara där över helgen och känner vi att det funkar bra så kommer vi att spendera två veckor där senare i sommar.


Så nu skall här packas. Äldsta dottern är fortfrande iväg på läger (hon skulle kommit hem igår, men stannar till imorgon) och maken jobbar ju, så det blir för mig och de övriga två att packa. Tänkte vi skulle komma iväg innan det blir för sent ikväll, så det är väl läge att sätta fart nu!


Förövrigt kan jag rapportera att gårdagens produktion bestod av 6 liter jordgubbssylt, 3 liter jordgubbssaft, 40 frallor och 45 kanelbullar. Inte illa!

Av Anna - 9 juli 2008 13:44

...vad jordgubbar det är... Syltar och saftar så det står härliga till. Det är kladd överallt och sockret förökar sig över hela hemmet. Hehe...


Tror trots alla ansträngningar att det tyvärr INTE finns någon nedärvd husmorsgen inom mig!

Av Anna - 8 juli 2008 23:01

Har varit iväg och haft den mysigaste kvällen tillsammans med mina goaste, goaste klasskamrater. Så himla kul att träffa dem även på sommarlovet. Så nu har jag fnissat så att det räcker för länge! Hon vi var hemma hos bor ute på landet och det var helt fantastsikt fint! Jag hade med mig sonen och tackålov var henens jämnåriga töser med som han kunde leka med. De fann varandra direkt och hade lika kul som oss vuxna!


Sådär mysiga saker är svåra att göra en helt vanlig sketen tisdag när man jobbar. Gôtt med sommarlov med andra ord!


Äldsta dottern är ju på läger och yngsta sotter sover hos en kompis, så vi hade inte ett dugg dåligt samvete för att vi var ute så sent heller ;-)


Förövrigt så fick vi plockat jordgubbar efter mycket om och men i regnet igår. Snällaste mamman hjälpte till och tillsammans med yngsta dottern fick vi ihop 13 kilo. Så i morgon skall här göras sylt och saft! Jädrans vilken hemmamamma jag börjar förvandlas till *S*


Tänkte jag skulle hoppa i säng nu, men det är sådant väsen från lägenheten ovanför. De som bor där är på semester men deras vuxna son bor där och han sitter och spelar datorspel med ALLDELES för hög volym på. Har ingen aning om vad det är han spelar, men ljudet är hur monotont som hellst och att han bara står ut med ljudet själv är en gåta. Så nu slits jag mellan att gå och lägga mig med öronproppar i öronen eller sätta mig framför tv:n tills han lägger av. Risken finns ju att han blir sittande där ett tag dock! Skit irro!

Av Anna - 7 juli 2008 12:16

...är till ända och jag kan bara konstatera att jag har det hur bra som helst. 3 födelsedagsfester, 1 konfirmation, 1 veckas målning, 2 arbetsdagar på lägret, massor av matlagande och bakande senare njuter jag fortfarande av ledigheten.


Det enda trista i kråksången är att det är lite för lite badande och solande. men jag hoppas och tror att det är dags för det nu!


Äldsta dottern är på några dagars läger och maken jobbar denna veckan med innan det är dags för semester. Sonen, yngsta dottern och jag fnular på om vi skall leta reda på något jordgubbssjälvplockningsställe och lura med oss mormodern och morfadern. Flädersaften och rabarbersaften börjar redan ta slut, så nu är det hög tid för jordgubbssaften! 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards