Annapanna

Alla inlägg under juni 2008

Av Anna - 17 juni 2008 09:50

Andra dagen på barnens sommarlov. Sonen är en stund på förskolan idag. Jag var på utvecklingssamtal med honom i morse och när vi ändå skulle dit fick han komma och leka med sina kompisar ett par timmar. Nu har han först och främst två lediga veckor framför sig (det kommer bli MYCKET ledigt för honom i sommar :-D). Men idag fick han som sagt vara där en stund.

Äldsta dottern sover över hos sina kompisar. Allt för att slippa bli uppdragen ur sängen i "ottan", som hon tycker hon blir om hon sover hemma. Det är ju mycket festligare att sova bort sommarlovet än att passa på att göra roliga saker.*Suck!* (Jo, jag har inte glömt hur det var, men blir trött på henne ändå...)


Så kvar hemma är bara jag och yngsta dottern. Då vi sällan har någon kvalitetstid tillsammans tänkte jag att vi skulle hitta på något riktigt kul tillsammans. Men så påminde maken mig om att jag MÅSTE gå på banken idag. Och det är något av det VÄRSTA jag vet! Jag avskyr att gå på banken. Vet inte varför , men jag känner mig alltid ytterst obekväm i den miljön. *Hua*

Som det är nu har jag konton på två olika banken, vilket är ytterst opraktiskt, men jag har liksom inte fått tummen ur att ordna till det förrut. Men idag så! Så är det avklarat sedan!


Så idag blir det att släppa med dottern in till stan. Jättekul för henne. *NOT*. Sedan tar vi nog en sväng hem till mamsen och fikar innan det är dags att hämta sonen. Kanske att mamma skall få sommarvaxa mina ben när vi ändå är där?

Av Anna - 15 juni 2008 21:51

Har haft total bloggtorka den senaste veckan, men istället har jag varit hur produktiv som helst!


Jag har åstakommit:

Rabarbersaft, fläderblomssaft, chokladmuffins, kanelbullar, två olika sorters bröd, kladdkaka, pizzabullar, kålpudding, köttbullar, pizza, pannkakstårta...


Så nu är frysen påfylld för ett tag iallafall! *L*


Plus att jag har lyckats göra 13 (!!!!) kompisar fina i håret. Samtliga såg bedrövliga ut då jag inte hunnit med deras hår på alldeles länge!

Dessutom har jag hunnit fixa hemmet så att det är beboligt igen, varit på möte, haft arbetseftermiddag med lägerplanering, läst ut två böcker och varit på bröllop!


Nu har iallafall barnen också sommarlov med så nu börjar det på RIKTIGT!


SÅ jädra gôtt vi skall ha det va?


Tjingeling

Av Anna - 14 juni 2008 17:18


Lycka är när man får rabarber av snälla grannar som man kan göra saft på!




Rabarbersaft


1,5 kg rabarber skuret i bitar

Strösocker

6-8 dl vatten

Koka upp vattnet och lägg i rabarber bitarna. Låt koka ca 10 minuter. Låt saften rinna av i ca 30 minuter genom en saftsil. Mät upp den avrunna saften. Låt koka upp igen och tillsätt sockret. Beräkna 2-3 dl socker till varje ½ liter saft. Häll saften på rena flaskor. Förslut och förvara kallt.


Av Anna - 6 juni 2008 09:55

Började dagen sådär härligt som man ofta tänker att man skall göra. Med en härlig springrunda innan frukost. Planerar ofta på kvällen att jag skall ge mig ut på morgonen efter, men ack så svårt det är att motivera sig när det är så skönt att ligga och dra sig i sängen.


Men i morse vaknade jag rellativt pigg och fräsch och kände att, va tusan, det är bara att ge sig ut...


Å tusan vad härligt det var!


Kvittrande fåglar, sjön som glittrade, korna som betade, solen som värmer sådär skönt...Morgonidyll med andra ord. Bättre start på dagen kan man knappt önska.


Enda baksidan är allt pollen som svävar runt utomhus. Kan säga att andningen inte riktigt hängde med som jag ville på grund av allt pollen. Menmen, man kan inte få allt...


Har duschat, käkat frulle och nu skall familjen försöka packa ihop sig för att åka iväg till svärfar som skall ha 60 års kalas idag, och senare vidare ner till Halmstad för att gosa med brorsdottern över helgen!


Rätt ok början på sommarlovet faktiskt...;-)

Av Anna - 5 juni 2008 18:44

Galet vad skönt!!!!


Efter ett svintufft år skall det bli SÅ himla skönt med vila. Kan knappt tro att det är sant...


Sommarlovet skall jag bland annat fylla med:


  • Kvalitetstid med barnen
  • Härliga böcker
  • Vänner jag träffar alldeles för sällan
  • Sköna löppass
  • Lägerliv
  • Morgonyogapass
  • Hembakat bröd
  • Lata dagar på stranden
  • Kortspel på kvällarna
  • Massor av födelsedagspartyn

God, vad det skall bli härligt :-D

Av Anna - 2 juni 2008 21:51

Jaha, då var uppladdningen inför 2009 års Göteborgsvarv i full gång! Första 5 kilometrarna avklarade. Ett lugnt och skönt pass tillsammans med mamma och pappa i värmen.


Känns skönt att vara på G! *tsss*

Av Anna - 2 juni 2008 19:02

Inlämningsarbetet jag lämnade in idag och redovisade, gick finafint! Så nu är det klart! Härligt! Nu är det bara torsdagens tenta kvar. Som jag längtar till den är över med!!!


Vädret är ju fortfarande lovely. Hade tänkt mig en liten kort tur i joggingspåret idag, men jag får nog skjuta på det ett par timmar. Det är ALLDELES för varmt för att springa just nu. Har inte sprungit en meter sedan Göteborgsvarvet och nu har jag längtat länge nog. Skall bli riktigt, riktigt skönt att komma igång igen. Jag drömmer om ett sommarlov fyllt med härliga joggingrundor och massor av yoga tillsammans med barnen...


Låter inte SÅ dumt va? 

Av Anna - 1 juni 2008 19:36

Vem kan överhuvudtaget känna någon tentastress när solen och värmen äntligen är här. Inte jag iallafall...


Just nu känns det som att det får gå som det går. Vädret är så härligt och ingen vet hur länge det håller i sig. Det finns en risk att det är den här värmeböljan som blir blir THE värmebölja, och den tänker jag tamigtusan inte missa!


Igår var vi och badade och solade hela dagen. Sallad, bullar, saft, brassestolar och solkräm. Precis som det skall vara! Sedan hade vi massor av kompisar som sov över här. Rena sommarlovskänslan!


Idag har jag förvisso pluggat (hm...harkel..nåja...). Men bara halva dagen, sedan var det stranden som gällde igen! Lovely! Vet inte hur vädret skall bli i framtiden, men nog hade det varit great om det höll i sig över nästa helg med. Då skall vi till Halmstad och det hade ju varit gôtt om vi kunde få bada i havet!


Men först är det tre dagars plugg och en dags tenta kvar.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards