Annapanna

Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Anna - 17 juni 2008 23:56

Har haft en urmysig kväll tillsammans med min kompis P. Våra barn är i samma ålder och vi tränar massor ihop. Men vi hinner aldrig umgås sådär själva. Sådär tjejigt. Men av en av våra deltagare på yogan fick vi biocheckar i sommarpresent, så idag bestämde vi oss för att bara vara vi och bara mysa på bio.


Så vi tog tåget in till stan (Göteborg) och såg What happens i Vegas och kände oss sådär 14 år igen (så gamla var resten av de i biopubliken *Tssss*), sedan gick vi ut och käkade godgod mat och sedan tog vi tåget hem igen. Myyyyys!



Tyckte om filmen (som jag gör med alla fjortisfilmer). Den var gullig och bjöd på en hel del fnissattacker. Ingen film som lämnade något större avtryck förutom en go varm känsla i magen.


Och det är ju härligt... ;-)


Av Anna - 17 juni 2008 09:50

Andra dagen på barnens sommarlov. Sonen är en stund på förskolan idag. Jag var på utvecklingssamtal med honom i morse och när vi ändå skulle dit fick han komma och leka med sina kompisar ett par timmar. Nu har han först och främst två lediga veckor framför sig (det kommer bli MYCKET ledigt för honom i sommar :-D). Men idag fick han som sagt vara där en stund.

Äldsta dottern sover över hos sina kompisar. Allt för att slippa bli uppdragen ur sängen i "ottan", som hon tycker hon blir om hon sover hemma. Det är ju mycket festligare att sova bort sommarlovet än att passa på att göra roliga saker.*Suck!* (Jo, jag har inte glömt hur det var, men blir trött på henne ändå...)


Så kvar hemma är bara jag och yngsta dottern. Då vi sällan har någon kvalitetstid tillsammans tänkte jag att vi skulle hitta på något riktigt kul tillsammans. Men så påminde maken mig om att jag MÅSTE gå på banken idag. Och det är något av det VÄRSTA jag vet! Jag avskyr att gå på banken. Vet inte varför , men jag känner mig alltid ytterst obekväm i den miljön. *Hua*

Som det är nu har jag konton på två olika banken, vilket är ytterst opraktiskt, men jag har liksom inte fått tummen ur att ordna till det förrut. Men idag så! Så är det avklarat sedan!


Så idag blir det att släppa med dottern in till stan. Jättekul för henne. *NOT*. Sedan tar vi nog en sväng hem till mamsen och fikar innan det är dags att hämta sonen. Kanske att mamma skall få sommarvaxa mina ben när vi ändå är där?

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards