Annapanna

Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Anna - 30 maj 2008 10:04

Så var praktiken över för denna gång. Nästa omgång blir inte förrän efter nyår och då är jag nästan klar med utbildningen...*Gulp*


Jag har trivs jättebra på min avdelning och jag har konstaterat att hjärtsjukvård verkligen är någonting jag kan tänka mig att arbeta med i framtiden. Min handledare är så himla kunnig och hon har snällt svarat på alla mina dumma frågor. Det gör att jag kan en hel del mer om hjärtan än vad jag kunde för sju veckor sedan! Hon har lärt mig tolka EKG kurvor bland annat, och det har vi knappt pratat alls om i skolan. Att EKG kurvor kunde vara så spännande...Det hade jag ingen aning om!


Nu är det iallfall precis en vecka kvar till den STORA tentan! Har inte läst så mycket som jag borde, utan det är bara att ge järnet denna veckan! (Förutom i morgon, jag bara MÅSTE vara ledig och njuta av solen, värmen och familjen iallafall en dag).


På måndag skall vi vara i skolan hela dagen och redovisa ett arbete som vi skall göra. Det skall lämnas in skriftligt och redovisas muntligt. Arbetet är enskillt, så det är det jag sitter och KÄMPAR med idag...Försöker förtvivlat ta mig igenom ett antal vetenskapliga artiklar, men det är segare än segast... Har satt som deadline att klockan 15.00 (senast) skall jag vara färdig. Har suttit här sedan halv åtta i morse och har kanske åstakommit en fjärdedel....*Gaaaah*


Och solen skiner utanför....och jag suktar efter solen...och det gäller att ha en järnvilja för att stanna kvar inomhus...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards