Annapanna

Alla inlägg den 29 april 2008

Av Anna - 29 april 2008 20:05

Den senaste veckans brist på bloggande kan sammanfattas med två ord:


Häcken full!


Praktiserar för det vilda och därmellan sover, äter, skiter, pluggar jag OCH försöker få lite tid över för att träna och umgås med min familj.


Det är underbart att solen och värmen är här och det gör ändå att stressen och pressen är lättare att hantera. Det är liksom lättare att vara lycklig när solen skiner, trots att det inte riktigt finns någon tid att vara ute i den!


Så en snabbresumé:


I torsdags fick jag en kalldusch när de ringde från mitt extrajobb som personlig assistent och sa att de inte alls behövde mig i sommar. Hade blivit muntlig lovad att få jobba natt i 6 veckor. Perfekt tyckte jag. Men de hade visst pusslat med den ordinarie personalen så de behövde inte mig. Tjoho! *NOT!* Nu vet jag inte riktigt vad jag skall ta mig till. Det är försent att söka något annat jobb (förutom i kommunen och där VÄGRAR jag att vara med tanke på den fruktansvärda förra sommaren). Dessutom vet jag inte riktigt om jag skulle palla med ett nytt ställe igen. Har jobbat på tre olika ställen de tre senaste somrarna plus att jag har varit på två olika praktikplatser denna våren. Jag har liksom ingen orka alls att sätta mig in i nya rutiner och en ny personalgrupp. Så nu vet jag inte riktigt vad jag skall ta mig till...Samla burkar kanske...


I går var yngsta dottern på intervju till att vara med på Svt:s Wild Kids. Hon var skitpirrig, men tyckte ändå att det hade gått bra. Hon blev filmad under tiden och det tog 10-15 minuter. Har vi inte hört något sista maj så har hon inte gått vidare till nästa omgång av intervjuer.  Spännande värre! Hon inser att chansen är ganska liten att hon kommer med (4%) men tycker ändå att det var riktigt kul att komma såhär långt!


Idag har jag varit ledig och suttit med näsan i böckerna konstant. Har ingen aning om hur jag överhuvudtaget skall kunna ta mig igenom kurslitteraturen till den 5:e juni när vi har tenta. Har läst HELA dagen och har väl kommit igenom 50 sidor (av flera tusen....)


Nu på kvällen var maken och yngsta dottern på gympa och äldsta dottern på Unf, så jag och sonen har varit själva. Vi knatade över till Ica och shoppade frön och jord, så nu har vi odlat för det vilda. Paprika, basilika, rödbetor och gräslök har vi börjat med. Har absolut inga gröna fingrar så det skall bli spännande att se om det tar sig. Vi har ju en ganska så stor balkong i västerläge (sol från 15.00 ungefär) så det är ju dumt att inte utnyttja den. Somrarna innan har vi haft vår husvagn stående på säsongsplats utanför Falkenberg och har av förklarliga skäl inte använt balkongen så mycket. Men blir jag nu hemma hela sommaren så...




Nope, maken väntar, skall spana på film. Behöver rensa hjärnan lite...


På återseende!

Av Anna - 29 april 2008 17:18


Återkommer ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards