Annapanna

Alla inlägg den 5 april 2008

Av Anna - 5 april 2008 22:27

Är mätt som ett ösregn och magen står i fyra hörn. Har svullat framför tv:n och snart är det dags att rulla in i sängen (måste, måste, måste ut och springa i morgon *S*)


Vi har haft en bra dag. Kanske på grund av att vi sket i att städa... Vårt ständiga gissel...


Yngsta dottern har tävlat sin första gymnastiktävling. Hon tävlade i matta och bom och var SÅ duktig. Inte ett fel! Hängde i hallen i tre timmar och hon var väl på golvet cirka.... 2 minuter!

Men det är fantastiskt kul att se alla duktiga ungar. Det är i sådana lägen man önskade att man hade lite pushiga föräldrar. När jag var liten var jag en sådan mes. Vågade inte hålla på med några sporter och var livrädd att göra bort mig. Jag vägrade konsekvent att vara med på lekar när man var på barnkalas till exempel. Idag som vuxen kan jag bli lite sorgsen när jag tänker på vad jag har missat (och förtvivlat försöker ta ikapp *tsss*)


Våra döttrar har prövat på gymnastik, handboll, fotboll, basket, karate... Och jag är SÅ stolt. Inte för vad de presterar utan för att de vågar utmana sig själva. Hoppas och tror att de kommer vara väl rustade för framtiden på så sätt! de har ett helt annat självförtroende än vad jag hade när jag var så liten. Det är skönt att de VET att de kan gå hur långt som helst!


Ja ja, lite funderingar såhär på lördagkvällen!


Förövrigt har dagen varit lugn. Svägerskan och barnens kusiner var här en sväng så jag fick fixa dem i håret. Småtjejerna (4 år) har konsekvent vägrat att låta någon annan än deras mamma klippa dem och de lät inte mig göra det heller först. Innan sonen satte sig i stolen och lät mig klippa honom för att vissa dem att det var ofarligt. Sötisungen! Sedan gick det som en dans. De satt så still och var så rediga att man kan tro att det aldrig gör något annat. Ja, än klipper sig alltså *S*

Iallafall var det mysigt att ha dem här! Sonen och hans kusiner avgudar varandra och leker helt fantastiskt tillsammans. Så sonen var lite låg när de åkte hem. De bor en bra bit bort (7 mil?) så vi träffas alldeles för sällan, men vi får nog försöka ändra på det!


Annars är jag ganska förundrad över mitt besöksantal här på bloggen. Ligger ganska stadigt på runt 50 besök om dagen, men igår var här plötsligt 127 stycken (många enligt mig), och även dottern hade rekordmånga besökare igår. Vad var det som hände? Hade folk inget bättre för sig än att häcka framför datorn igår? Eller? Det är inte utan att det hade varit roligt att veta!


Nope, nu var det juh det där med rullandet in i sängen. Skall plugga med A i morgon ( helt mot mina principer att plugga på helgen egentligen). Hon kommer vid tio tiden och innnan det har jag som ambition att komma ut på en 5 kilometers runda...Får se hur det blir med det...


Natti!

Skapa flashcards