Annapanna

Alla inlägg den 1 april 2008

Av Anna - 1 april 2008 20:51

Har inte bloggat så mycket om äldsta dotterns skolsituation tidigare och jag tänker väl egentligen inte skriva så mycket nu heller. Det har varit stört jobbigt och hon har stått upp mot flera klasskamrater för att bli behandlad rättvist och med respekt. Det här har pågått läge och som den tuffa tjej hon är har det gått rätt bra, trots rätt sopiga lärare som inte har hanterat situationen alls.


Efter jul har det dock eskalerat och hon har mer eller mindre blivit trakasserad av vissa killar i klassen och även detta har lärare (trots hennes och till viss del våra, påtryckningar.) sett mellan fingrarna för. Härom veckan mådde hon så dåligt att hon tvärvägrade att gå till skolan och idag hade hon, maken och jag ÄNTLIGEN samtal med rektorn. Vilket kändes så fantastiskt skönt! Även en specialpedagog var med och även han var jättebra.


Eftersom de här problemen har funnits i klassen från och till ända sedan hon gick i 4:an, (hon går i 8:an nu), har vi hunnit ta upp saken med flera lärare och de alla har hela tiden försäkrat oss om att det blir bättre, killarna växer snart till sig osv osv. Nu skäms både jag och maken för att vi inte stridit oss till att få tala med rektorn tidigare. Vi har helt enkelt varit för naiva och litat på lärarna. Nu har vi förstått att det är MYCKET information som lärarna inte för vidare till rektorn, trots att de verkligen borde...


Iallafall var mötet mycket konstruktivt och vi kände alla tre att de verkligen tog oss på allvar. Något vi ALDRIG kännt tidigare. Det är en sådan lättnad och för första gången på flera år tror vi faktiskt på att det skulle kunna komma till en rejäl förändring. Dottern är kanske lite mer skeptisk än vad maken och jag är (av förståliga skäl kanske...). Men jag tror ändå att hon tyckte det var ganska skönt!


Känner iallafall mig lite lättare till mods och jag hoppas att även dottern gör det!

Av Anna - 1 april 2008 12:38

...och än har jag inte blivit lurad. Vad jag vet...


Sitter och surfar på lunchrasten i skolan och hittade ett reportage om MIG! Det var med i lokaltidningen i fredags, men nu finns det även på nätet för allmän beskådan. Läskigt som sjutton! Vet inte riktigt hur intressant det kan vara att läsa om mig. Men om någon är nyfiken så spana HÄR!

Ovido - Quiz & Flashcards