Annapanna

Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 5 februari 2008 19:55

Som jag har sagt förrut så finns det sällan gråzoner i mitt humör. Antingen är jag skitlåg eller så är jag skitlycklig. Svänger gör det snabbt ibland. Som idag...


Förmiddagen framför datorn med hemtentan var ganska pissig.


Sedan kom vändningen...


Gav mig ut på stan en snabbis, hittade kläder till begravningen relativt smärtfritt. Hittade faktiskt kläder som jag nog kan tänka mig att använda även i andra sammanhang. Käkade myslunch tillsammans med mamsen på stan. En vanlig sketen tisdag, som mamsen utryckte det!


När jag sedan travade hemmåt gick jag förbi ett skyltfönster där MINA jeans hängde. De jeans som jag har letat efter i två år. (De perfekt, skitsnygga jeansen) Gick därifrån, vände tillbaks, gick in i affären och konstaterade att de bara hade tre par kvar, varav ett par i min storlek...prövade dem och de satt som ett smäck, och lyckan var gjord! Sedan kostade de inte mer än 600:-, vilket inte gjorde saken sämre. Inser att jag kommer att bo i dessa byxor ända till de faller isär av sig själva ;-)


Sedan var det hem, plugga en stund till, hämta sonen på dagis, hem och laga middag, iväg med alla barn på deras aktiviteter och sedan...


...ringde papsen och undrade om jag inte ville ut och springa med honom. Lycka!

Så  nu sitter jag här 5 härliga kilometer (i rasande tempo) senare, nyduchad, ansiktsmaskad, nyinsmord och med en toning i håret och känner mig hur lycklig som helst. Totalt avslappnad och go.


Det som väntar härnäst är film, te och mackor i tv-soffan.


En vanlig sketen tisdag...


Sa jag att det svänger fort? *S*


Hemtentan? Den tar jag tag i igen imorgon...

Av Anna - 5 februari 2008 10:35

Sitter hemma och har börjat skriva på min hemtenta som skall lämnas in nästa vecka. Den är stor, omfattande, svår och hur tråkig som helst.


Jag vet att jag bara tjatar om hur tråååååkigt allt är i skolan just nu. Men sorry då, det är faktiskt pisstrist just nu...

 Hoppas och tror att det kommer bli bättre när vi snart skall få gå ut på praktik.


Iallfall så har jag vansinnigt svårt att hitta någon inspiration till tentan. Det värker som sjutton och än har jag vara fått ihop ett par rader. Eftersom barnen har sportlov nästa vecka hoppas jag att jag inte skall behöva sitta allt för många dagar nästa vecka, utan att jag kanske skulle hinna vara lite ledig...


Men då kan jag inte söla som jag gör nu...


Tänkte dock att jag skulle ta paus om en liten stund. Vi skall ju på begravning på fredag och jag har verkligen INGENTING att sätta på mig. Äger inga propra finkläder alls. Har inga andra byxor än jeans, shorts och träningsbyxor. Inget som passar på en begravning. Så jag tänkte jag skulle ge mig ut en snabbis på stan och se om jag kan hitta något. Det finns ju en anledning till att jag inte äger några finkläder, och det är ju att jag inte trivs alls i dem. Avskyr att gå i kläder som jag inte känner mig bekväm i.Så det skall bli mycket spännande att se om jag kan hitta något som funkar...;-)


Gnällig? Jag? Idag?.....Inte då! *Tsss*

Av Anna - 3 februari 2008 21:59

Har haft en underbart lugn och skön helg. Vi har haft massor av saker vi borde gjort under helgen. Men vi gjorde inte en enda grej.

Och det känns ganska befriande för en gångs skull. Totalavslappnande...


Igår var min kompis L här tillsammans med sin familj. De bor i Stockholm och vi träffas ALLDELES för sällan. Men igår var de här och hälsade på iallafall. SÅ mysigt! Deras son M, snart 3 år, härjade loss med sonen hela kvällen och de hade hur kul som helst!



Myyyys!


Idag har vi slappat. Maken var uppe i ottan (5.30) för att köra äldsta dottern till tåget. Hon skulle till Göteborg för att jobba ett par timmar med att hjälpa till att inventera i en annan av mina kompisars  affär. När maken kom hem igen somnade vi om, och sov till klockan var 11. God, det var inte igår...


Då var sonen och yngsta dottern redan uppe...*skäms lite*. Sedan blev det frulle lagom till äldsta dottern kom hem igen (12.30)

Efter var det soft hela dagen ända till det var dags att gå på yoga.


Idag var det bara jag och maken som gick iväg. Äldsta dottern passade lillebror och yngsta dottern gick på bio med en kompis. Så maken passade på att gå på steg 2 passet, vilket gjorde honom helt färdig. (Han däckade tillsammans med sonen vid halv åtta *L*.) Det är kul att han verkligen njuter av träningen han med!


Nu är även jag helt soft i kroppen och skall gå och nana fort som blixten. Skall bli SÅ skönt att bädda ner sig nu när både kroppen och knoppen är helt avslappnade. Lovely!

Av Anna - 2 februari 2008 12:41

...Blev så himla full i skratt...


När jag och maken var yngre, innan barnen kom, när vi precis flyttat hemifrån, hade vi en städskiva.

Varje gång vi skulle städa satte vi på en gammal platta med Barry Manilow (Jo, Barry var ute redan då. Typ -91)

 Skivan har varit makens mammas.


Nu är den på igen! Det har den inte varit på iallafall 14 år...Hehe, tror maken är desperat på att få bort mig från datorn NU...Skitfestligt!

Av Anna - 2 februari 2008 12:25

Familjen orkade bara inte städa hemmet igår kväll (som vanligt dårå). Vi är extremt duktiga på att skjuta upp saker så länge det går. Vi tycker alla att det lika tråkigt att städa även om vi VET att det går rellativt smärtfritt om vi hjälps åt. Om alla kör järnet så är det gjort på en timme. Men nej då så segt det är...


I eftermiddag skall vi ha gäster så nu är det snart piskan på ryggen. Men tänk så mycket annat det finns som är roligare att göra. Vi är som Alfons hela bunten...Hmmmm...Måste bara...


Hade även tänkt komma ut och springa på förmiddagen. Men helt plötsligt satte det igång och toksnöa och tokblåsa, så den inspirationen försvann lika plötsligt som den kom. *L* 

Längtar till det blir härligare väder ute igen! Inte så blött, blåsigt och mörkt som det är nu. Längtar efter att kunna springa sådär ofta som jag gjorde förra våren. Har liksom inte haft den energin att komma ut som jag hade velat. Vet att energin kommer tillbaks bara jag ger mig ut, men i vinter har jag varit hopplös...Men nu är det nya takter snart!


Nope, dags att sätta en fet fot i ändan och sätta fart...Så trist! *S*

Av Anna - 1 februari 2008 22:41

Okej, det kanske bara är jag som tycker det är festligt, men när jag tömde min kamera förut, hittade jag för festliga kort. Det visade sig att barnen lattjat med den (för flera månader sedan om jag skall gå efter dotterns hårfärg) och fotat för det vilda.


Ja, jag tycker de är sköna iallafall. Men de är ju å andra sidan mina...*tsss*




Av Anna - 1 februari 2008 21:40

Med posten idag kom min fina, fina nya väska! Den fina, fina väskan har Persilja gjort! Erkänn läcker?!


Jag är lycklig och glad efter att få ha en väska som INGEN annan har. Bara jag! Har spanat på just denna väska flera gånger, men bestämde mig häromdagen för att slå till. Det var ett bra beslut. Det var till och med att maken sa att den var precis jag, när han fick se den!


Surfa in på Persiljas Verkstad och spana in du med!

Av Anna - 1 februari 2008 12:20

Pluggar hemma idag och är SÅ uttråkad. (som vanligt*S*)


Men jag hittade den här listan hos Malin och bestämde mig för att hänga på. Har helt enkelt inget bättre för mig..Hmmmm...


Favorittidning: Öh, hinner knappt läsa några tidningar nuförtiden…Hälsa får jag nog säga

Favoritplagg i garderoben just nu: Mina snygga sommarshorts. Läääängtar tills jag kan använda dem utomhus igen och inte bara inne.

Byter gärna garderob med: Någon som har en något mer uppdaterad än vad jag har…

Vanligaste färgen på mina kläder: Svart och blå

Modetips till allmänheten: Ehhh, jag är nog inte rätt person för några modetips…

Min lägenhet/hus kan beskrivas som: En salig blandning av olika stilar, hemtrevligt och rörigt

Dig själv med tre ord: Glad, energisk och envis

Jag tränar: Yoga, löpning och på att bli en bättre människa

Jag ville bli när jag var liten: Delfinskötare. Ville inte alla det?

Nu vill jag bli: Lycklig!

Humör just nu: Uttråkad

Är det något du absolut inte äter: Japp, ost. Guä!

Hur många kuddar sover du med: 2, en Tempurkudde underst och en vanlig ovanpå, och ena armen mellan.

Morgon- eller natt människa: Natt! Utan tvekan!

Sparare eller slösare: Ingen av det egentligen. Köper inte speciellt mycket, får inga kickar av det. Men jag är egentligen inte så sparsam heller. Köper inget som jag inte behöver, men är absolut inte snål.

Bästa film: Shit, det finns så många…The Notebook kanske…'

Bio eller promenad: Båda. Promenerar mycket oftare än vad jag går på bio dock.

Är du kittlig?: Jupp.

Största svaghet: Tv soffan och chips

Det här är jag bra på: Vara mig själv!

Chips, morötter eller godis: Chibba!

Stökigt eller välstädat: Eftersträvar välstädat, men misslyckas oftast

Kaffe, te eller inget: Te. Dricker INTE kaffe. Har aldrig lärt mig det.

Har du en besatthet: Inte mer än ett sabla kontrollbehov


För den som känner dig manad är det bara att hänga på!


So long, Så länge


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards