Annapanna

Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 22 februari 2008 17:25

Äldsta dottern och sonen sitter vid matbordet och äter. Sonen försöker småprata med äldsta dottern:


Sonen: Du måste äta så att du blir stor och stark

Dottern: Jag är redan stark...

Sonen: Jag skall iallafall bli stor och stark...

Dottern: Jaha, varför skall du bli det?

Sonen: Så jag kan brotta ner mormor!


Tystnad


Sonen: Vill inte du brotta ner mormor?

Av Anna - 22 februari 2008 12:59

Jorå, såatt...


...snuvan är lika envis som jag... Den verkar inte ge med sig en tum! Blir galen snart. Bara den är borta till på måndag när jag börjar praktiken. Vill INTE börja med att vara hemma. Nej tack!


Jag har varit hemma från skolan tre dagar denna veckan, men jag har allt fått gjort en del ändå. Det är bara lite svårt med motivationen när man sitter hemma själv och pluggar...Hmmm...


Yogan igårkväll gick FAKTISKT bra. Trots snoret! Det trodde jag aldrig. Jag tog väl inte ut mig helt och körde inte järnet, men ändå. Det var riktigt skönt och det funkade ändå bra. Fast när jag kom hem var jag alldeles igensvullen i näsan. (Inte så konstigt kanske?)

Nu har vi snart kört halva terminen och jag tycker att det bara funkar bättre och bättre. Gruppen jag hade igår är ju inne på sin andra termin och de har utvecklats hur mycket som helst! Det är en fantastisk känsla att följa deras framgångar varje vecka! Blir skitmallig! Det är en kick varje vecka, helt klart!

Maken till hängiven grupp får man leta efter. De är ca 20 personer mellan 14 och 65 år, och de går verkligen in för att njuta max av träningen. Det är härligt att jag iallafall har lyckats förmedla att det är njutningen som är det viktigaste i träningen *S*


Alltså ni som inte har prövat att träna yoga (poweryoga), GÖR DET! Det är lovely som bara den! *L*


Nope, snart dags att ge sig framför datorn och ge sig ut i regnet för att hämta sonen på dagis. Skall hämta honom tidigare idag eftersom jag känner på mig att jag snart inte får något mer gjort ändå. Skall bli myyyyysgt att få hem honom snart! Och de andra med förstås!

Ikväll blir en lugn kväll här hemma tror jag minsann! Lugnt med mycket myyys! *L*

Av Anna - 21 februari 2008 17:25


Är fortfarande snuvig som bara den...Och ikväll är det yoga...


Undrasaflundra hur det skall gå till?


P (min kompis som är föreningens andra yogainstruktör) jobbar ikväll, så det är bara för mig att glatt trava dit och köra passet.


Skall bli spännande och se hur det funkar att stå uppochner i hunden när huvudet är fullt av snor OCH prata i headset...Kommer att bli en syn antar jag *S*

Av Anna - 20 februari 2008 10:19


...det funkade inte att gå till skolan idag. Snoret tog överhanden. Dock håller sig febern på avstånd idag och det är ju ett gott tecken!

Försöker att få något vettigt gjort, men det går ärligt talat inget vidare. Huvudet är lika segt som snoret...*Guäääää*


Iallafall så har jag VÄRLDENS sötaste barn. För att jag skulle slippa kravla mig ur mjukiskläderna så gick äldsta dottern med sonen till dagis i morse. Yngsta dottern hjäpte honom på med kläderna och fixade i ordning honom. Det är kärlek det! Sa jag att jag her världens sötaste barn? *L*


Nej, nu skall jag försöka ta tag i skolarbetet igen. Har inte tid att sitta här och såsa...Det är bäst att få så mycket som möjligt gjort denna veckan. Från och med måndag skall jag ju på praktik, och då lär jag varken hinna eller orka så mycket. Det blir tuffa veckor. Men nu börjar jag se fram mot det iallafall :-)

Av Anna - 19 februari 2008 21:06


Har känt mig seg och hängig de senaste dagarna och igår kväll kom förklaringen. Feber och förkylning...Hela familjen har haft skiten den senaste veckan, men jag hoppades och önskade att jag skulle klara mig...men INTE...


Har absolut inte TID med att vara sjuk nu.


Hoppas bara att det går över snabbt igen (det gjorde det på resten av familjen...)


Huvudet känns som bly och snoret bara riiiiinner...


Hoppar i säng nu och hoppas att det är borta i morgon så att det känns okej att gå till skolan. I morgon går vi bara fram till lunch så jag hoppas att jag skall orka med det!


Natti!

Av Anna - 16 februari 2008 17:41


Har varit ute och delat ut reklam tillsammans med äldsta dottern idag. Denna veckan skall hon dela ut telefonkatalogen tillsammans med den vanliga reklamen, och det blev mycket... Hur mycket som helst. Så jag tänkte jag skulle hjälpa henne och få lite motion på köpet. Hon har 350 hushåll ungefär och jag gissar att vi har gjort 200 kanske. Kom hem för att fylla på kärran (för 4:e gången), men orkade bara inte gå ut mer...


Hon får ta resten i morgon...Själv...;-)


Alltså, jag tycker verkligen jag har en vältränad kropp, men jag är helt färdig...Fattar inte riktigt hur det är meningen att hon som 14 åring skall orka med det ensam?


Ikväll väntar melodifestival (precis som hos alla andra antar jag...). Är inte helt engagerad i det hela, men om jag har fattat det rätt skall ju Andreas Jonsson (min favorit) sjunga duett med Carola (INTE min favorit). Skall bli spännande och se vad det kan bli för av det (?)

Våra kompisar S och M kommer hit och sunkar i tv-soffan tillsammans med oss med. Mysigt!


Var ju på Viktväktarna i förmiddags. Gick ju inget bra, men det visste jag ju...Det var inte värre än vad jag räknat med iallafall... och det var ju skönt *S*

Har 1,4 kilo att tappa så är jag nere på min målvikt igen. Tänker ge järnet för att bli av med dem fort som blixten!


Ha en fortsatt trevlig kväll allihop!

Av Anna - 15 februari 2008 23:12

...äldsta dottern har kommit igång med sin blogg igen. Den har legat nere ett tag, men nu är det nystart!


Väl värt ett besök!


Matildas Blogg

Av Anna - 15 februari 2008 23:02

Det blev en riktigt, riktigt skön sväng i solen för mig och äldsta dottern idag. Hon kutade 5 kilometer, medans jag drog på ett varv till och fick ihop 10 kilometer. Härligt värre.

Det var galet tungt, blodsmaken fanns i munnen titt som tätt, men det var underbart ändå. Solen sken och glittrade i vattnet. Det ger hopp om våren och den lääääängtar jag efter!


Jag försöker förbättra min teknik så att jag skall springa med mer driv i steget, skjuta fram höften mer och jobba bättre med armarna. För min teknik, den suger verkligen. Jag studsar mer upp och ner på stället...;-)


När jag får till tekniken känns det verkligen bra och jag springer mycket fortare. Benen klarar det galant (har starka ben), det värsta är flåset... När det går för fort hänger verkligen inte andningen med och jag pustar, flåsar och skrämmer slaget på både hundar och människor när jag kommer travande...Det är därför jag oftast springer på kvällen... (Det är inte lika mycket folk ute då *Tssss*)


Nåja, jag jobbar på både teknik och flås iallafall!


Resten av dagen har vi väl tagit det ganska så lugnt. Det är skönt det med! Vi fick som vanligt inte städat färdigt, utan det blir till att börja med det i morgonbitti...


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards