Annapanna

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Anna - 6 februari 2008 21:53

Lider nuförtiden av total brist på matinspiration. Gillar i vanliga fall att laga mat, men iflera månader nu har det bara känts tråkigt. Vilket är sådär bra, eftersom när maken lagar mat blir den inte riktigt så hälsosam som jag vill...


Men ibland kommer inspirationen över en...


Var på möte hemma hos Erik i måndags och han hade fixat en yummi linssoppa till oss. Hade aldrig ätit det förut, men jösses vad gott det var! Så när äldsta dottern kom hem trött och hungrig för en stund sedan kom lusten över mig. Jag var bara tvungen att pröva på att fixa till lite linssoppa!


Dottern gillade den helmycket och den var bara SÅ enkel att laga till. Nu har jag höftat och hittat på ett eget recept, men den smakade iallafall  (nästan) lika bra som den Erik gjorde!


Do like this:


2 gula lökar skivade jag och fräste dem i lite olja. Sedan hällde jag på 1½ liter vatten och smulade i 2 grönsaksbuljongtärningar. Jag blandade också i 2 matskedar tomatpuré. När det kokade upp hällde jag i ca 200 gram torkade röda linser. Det fick koka i ca 20 minuter. Jag kryddade med salt, svartpeppar och oregano och precis innan det var klart hällde jag i 5 kokta, tärnade potatisar. Busenkelt med andra ord! Och jättegott!


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards