Annapanna

Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 19 januari 2008 21:44

...har varit en lugn och skön dag! Precis vad jag behöver för att ladda energi. Vi vaknade ganska sent i morse. Både jag och maken hade varit uppe ett par gånger på natten. Sonen hade feber och ville ha hostmedicin, vatten, kramar, vetekudden, näsdroppar, kramar, ännu mer vatten....And so on...


Vi har varit väldigt bortskämda med att ha haft tre barn som ALLTID sovit bra på nätterna. Så vi är inte helt vana vid att vakna stup i kvarten. Jag är mycket imponerad över de föräldrarna som har det så jämt. Hade aldrig pallat.


Naturligtvis var det mest synd om sonen, men det var en förklaring att vi tog det manjana i morse.


Efter en mysfrulle började äldsta dottern skruva ihop ikea skåpet som vi skulle ha i badrummet, yngsta dottern drog iväg för att spela handbollsmatch, sonen gick och la sig igen och jag började röja i skåp och lådor.

Mams och paps kom förbi för att fika och tanka kärlek med sina barnbarn. De skulle bara stanna en snabbis med blev kvar i flera timmar. Vi spanade på foton från när tjejerna var små. Myyyyys! Sedan åkte de på att hjälpa äldsta dottern med att rensa hennes reklam.

Maken gjorde dottern sällskap när hon delade ut reklamen och medan de var ute röjde jag klart det sista i badrummet. Så nu får jag nog säga att det är klart där! Jättehärligt! Så här kommer som utlovat före och efter bilder!



Före! Sunkbadrummet! Guäää!


Efter! Viss skillnad va? Är speciellt helnöjd med den snygga fondväggen i grå mosaik!


 

Av Anna - 18 januari 2008 22:15

Ja, jag har ju ÄNTLIGEN jullov jhu...*tssss*


Nej , men ärligt så har det varit en lugn och härlig dag. Lämnade sonen halvdag på dagis ändå fastän jag var ledig. Tänkte jag skulle spana i böckerna en stund ändå. Bara det att elgubbarna (nej, de är fortfarande inte klar med renoverandet) stängde av elen. Suck! Så jag promenerade hem en liten stund till föräldrarna som kom hem från sin solsemester i natt. De var bruna som pepparkakor...*är grön av avund*


Hämtade sonen vid ett och vid två var även övriga familjemedlemmar hemma. När hände det senast...

Så vi drog till Ikea. Trots makens vilda protester. Men det var helt ok faktiskt. Inte alls mycket folk. Skönt! För det är verkligen något av det värsta både jag och maken vet. Mycket folk i affärer...

Vi gick där och spanade både på det ena och på det andra och fick köpt det vi vi hade bestämt oss för. Ett skåp till badrummet, djupa tallrikar, tekanna, lådhurts och lite annat bjäfs..Hm..


Kom hem lagom till Let´s Dance som vi naturligtvis har njutit av!


Så nu står valet mellan att krypa i säng, förhoppningsvis vakna full av energi hyfsat tidigt i morgon eller att krypa ner i soffan under en filt och glo på någon bra film (och vara tröööööt i morgonbitti).


Men först måste jag ju se vem som åker ur ikväll!

Av Anna - 17 januari 2008 21:56

Idag kan jag nöjt konstatera att jag har avklarat halva min utbildning. 1 ½ år gjort, 1½ år kvar.


Jisses vad snabbt tiden har gått. Och ändå inte. Det känns samtidigt som jag har förändrats och lärt mig SÅ mycket på den här korta tiden. Tycker nog att det är ganska så stor skillnad på Anna för 1½ år dedan mot hur jag är idag. Och det är ju positivt. Känner att omgivningen har lite svårt att hänga med i svängarna bara *TSSSS*


Jo idag hade vi iallafall den sista praktiska och muntliga examinationen under kursen. Jag blev godkänd, så nu har jag jullov kan man säga. Vårterminen börjar nämnligen på tisdag. Vrickat? Ja vet! 


Dagen avslutades med ett lovely yogapass. Kände mig ytterst ofokuserad när jag gick dit, men det gick faktiskt bra och jag känner mig riktigt nöjd. Deltagarna som var med verkade också nöjda. De såg helt ursketna ut efteråt iallafall. Kan ju hoppas att deltagarna delar min uppfattning om vad ett lovely pass är. För jag tycker att det är som härligast när man kör skiten ur sig själv...*S*


Bonus är ju att man sover som en bebis efteråt. Man är så härligt avslappnad i både kroppen och knoppen. Med andra ord vad jag precis behöver nu när jag precis avslutat en tuff och krävande termin. Men nu är det punkt, fokus framåt och ny energi. Härligt!

Av Anna - 15 januari 2008 18:03

Sitter här framför datorn och tårarna bara trillar. Av lycka men även av lättnad.


Tentan jag hade förra fredagen, den som jag visste jag inte skulle klara...


Det gjorde jag!


Har ingen aning om hur det gick till. Men den är godkänd. Helt otroligt...


Den här gången är jag inte riktigt lika stolt som jag brukar vara. För här handlade det mest om tur. Det var MASSOR av frågor som jag inte kunde. Men jag hade förmodligen tur som gissade rätt på dem. Det känns väl egentligen inte så bra att klara en tenta på tur och inte på skicklighet.


Men just nu SKITER JAG I DET! Det gör ingenting för jag är så himla lättad att jag slipper göra om den. Stora stenar faller från axlarna och jag lovar mig själv att plugga mycket bättre i fortsättningen. Även om jag pluggat mycket så kände jag någonstans att det inte riktigt var tillräckligt. Men, det gick vägen ändå...


Är helt utpumpad...


Men även lite taggad. Nu jäklar... Efter jag har gjort (och förhoppningsvis klarat) den praktiska exeminationen på torsdag har jag klarat av halva min utbildning. Då är det bara 1½ år kvar. Läskigt...Men ganska skönt med!

Av Anna - 14 januari 2008 22:05

...shitåpannkaka vad trött jag är. Vilken underbar känsla det är när kroppen är alldeles utpumpad. Har ju inte tränat så mycket konditionsträning som jag velat på senaste tiden. Men idag var jag som sagt vikarie för min mamma. Så idag ledde jag ett medelpass gympa. Inte jättejobbigt i sig, men med min redan grymma träningsvärk var det en utmaning.


Sedan är jag ju inte lite envis heller. Eftersom jag instruerade just den här gruppen i massor av år förrut, men inte har gjort det sedan mamma tog över den för fem år sedan, kände jag ett visst behov av att visa att de gamla takterna sitter i.


Och det gjorde de. Tack och lov!


Jag har inte instruerat  just gympa på så många år för att jag är lite trött på det. Tycker inte att det är så himla kul egentligen. Men det var det idag. En riktig egokick!


Gissar bara hur min redan onda kropp kommer kännas i morgon...:-)


Tur att jag gillar träningsvärk!

Av Anna - 14 januari 2008 15:40

...har jag en träningsvärk som inte är av denna värld. *Tssss* (fick jag för lyckan igår....)


Och idag skall jag vara vikarie åt min mamma som är på semester.


 Medelgympa...


Jaha, det skall bli spännande...*S*

Av Anna - 13 januari 2008 21:11

Sitter här och är helt euforisk och lycklig. Har precis (eller ja, för en stund sedan) kommit hem från 2 underbara yogapass!

Idag var första gången som vi körde dubbla pass. Var orolig att jag inte skulle orka det men det gjorde jag. Även om jag är riktigt, riktigt trött i hela kroppen (och knoppen). Shit vad jobbigt det var! Men HÄRLIGT!


Första passet instruerade P och jag assisterade. Det var ju samma pass (steg 2) som jag körde i torsdags så det kändes lite bra att hon fick pröva på att leda det med. Det gick superbra! Sedan var det dags för mig att instruera steg 1. Var lite nervös att det inte skulle komma så många. Men det gjorde det. 25 st, vilket är precis lagom.


Kändes lite nervöst att leda det passet eftersom det var ett tag sedan jag gjorde det senast. När vi började i höstas ledde jag ju det, men allteftersom gruppen utvecklades ändrade vi ju naturligtvis passet. Men det gick bra. De som var med var jättepositiva. Det var flera som kom fram efteråt och sa att det kändes bra. Jättekul!


Så nu är jag alldeles lycklig!


För övrigt har vi haft en mysig dag. Barnens småkusiner (med föräldrar) var här en sväng i förmiddags. Sonen lekte för det vilda med sina kusiner (tvillingflickor 4 år), makens lillebror hjälpte oss med att sätta upp badrumsskåp och lite annat inne på vår lilla toalett och jag klippte håret och gjorde slingor på min svägerska.

Sådant där borde man göra oftare. Ja, att träffas fastän det inte är kalas, utan sådär lite mer avslappnat. Vi är alldeles för dåliga på det. Mysigt var det iallafall!


Nope, dags att återvända till tv soffan. Reklampausen är slut!


Ha det!

Av Anna - 12 januari 2008 18:04

Har verkligen laddat för att gå ut och springa HELA dagen. Ja, i flera dagar faktiskt. Har längtat SÅ mycket!


Idag skulle jag bara äta, stryka, städa, äta igen, baka och handla. Sedan....


Ja, nu är det sedan och regnet fullständigt VRÄKER ner. Alltså inte bara vanligt regn. Det brukar inte stoppa mig. Nej, sådant där regn som gör att man blir blöt in på bara kroppen efter 1 minut eller så. Dubbelsuck!


Nästa gång jag får tillfälla att ge mig ut blir på....fredag. *Ghaaaaa* 


Sjutton oxå!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards