Annapanna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Skumt

Av Anna - 26 januari 2008 18:42

I morse skulle hela familjen in till Göteborg för att åka till makens farmors (hon som gick bort för tre veckor sedan) lägenhet. Det var meningen att vi skulle se om det var några möbler eller dylikt som vi ville ha.


När vi kom 2 mil söder om Alingsås så bara bilen la av. Den bara stendog. Vi lyckades svänga in på en parkering i ÖSREGNET, och funderade på...Vad sjutton gör vi nu? Ringde mina föräldrar men konstaterade att vi inte skulle kunna bogsera vår stora bil med deras lilla. Så vi ringde svärfar istället. Honom skulle vi träffa i Göteborg, men eftersom han bor utanför Kungsbacka blev det för honom att köra en lätt liten omväg på 7 mil för att komma till vår undsättning. Suck!


Vi satt och frös i bilen en bra stund, och när svärfar kom staratde bilen igen...

Men vi tog det säkra före det osäkra och åkte med hans bil till Göteborg istället. Ville liksom inte riskera att bilen stannade på E20 en gång till.


Iallafall kom vi till makens farmors lägenhet och jösses vad skumt det var att vara där utan henne. Längtan blev SÅ stor när vi gick runt bland hennes saker. Ännu skummare var det att gå runt och rota i skåp och lådor efter saker som vi ville ha. Alla i familjen skall komma dit och sätta lappar på sakerna de vill ha. Det är nog ett bra system egentligen. Men man ville ändå liksom undvika att sätta lappar där det redan satt några.

Man känner sig girig och ego och det är en MYCKET otrevlig känsla. Eftersom jag varit med och röjt lägenheter efter både min morfar och farfar var jag berdd på känslan, men det var inte övriga familjen. De  tyckte nog att det var ännu jobbigare än vad jag gtyckte att det var...


Jaha, och efter ett par timmar var det dags att ta oss hemåt, och min snällaste, snällaste svärfar körde oss tillbaks till bilen. (Återigen en låååååång omväg för honom) Tack och lov så startade bilen och den körde snällt hem oss igen. Har ingen aning om vad det var som hände när den la av, men skönt att det verkade ge med sig...


Efter vi kom hem fick vi städat och röjt upp (välbehövligt) och nu sitter vi och degar framför tvn. Gôtt! Sonen är fortfarande dålig och har även ont i örat nu, så han är inte så kaxig. Gissar på att det är öroninflammation. Hoppas att det ger med sig fort. Nu har han varit sjuk lite från och till i över en vecka, så nu är han alldeles blek, hålögd och mager. Gullegubben!

Men nu är det dags för lördagsgodispåsen för honom, och den lär väl gå ner!


Trevlig lördagskväll hörni!

 
 
Malin

Malin

27 januari 2008 19:05

Hej, Jag förstår verkligen känslan!
Dels att det var jobbigt att vara där när G inte var där.
Jag kände mig jätte girig och illa till mods när vi märkte saker. Men både mannen och svärfar intygade att man bara sätter en lapp för att man är intresserad och det inte betyder att man kommer att få detta. Vi är helt inställda på att det kommer att bli lottdragning om vissa saker.
Dock åkte vi dit i tron att vi absolut inte skulle ha någonting, framför allt mannen. Men han blev väldigt sentimental och ville helt plötsligt spara alla hennes saker. Blir kul att se hur vi skall placera ut dem om det blir vi som skall ha dem....

Konstigt med bilen??

Sköt om er!!
Kram Malin

http://blogg.aftonbladet.se/17375

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards