Annapanna

Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Anna - 21 januari 2008 22:01

Jaha, så var då mitt välbehövliga men ack så korta "jullov" över. Nu börjar vårterminen i morgon med en 4 veckors kurs i vårddidaktik. Låter spännande va?!


Nejdå, jag känner mig inte fullt lika skoltrött som för ett par veckor sedan, men jösses vad skönt det hade varit med ett par lediga dagar till. Hade varit skönt att komma i kapp livet lite bättre. Nu är det liksom tempo 180 fram till den 5:e juni, då det är dags att börja sommarjobba...


Nåväl, nu har jag skrivit ut schema, studieguide, litteraturlista och kursplan så nu är det väl bara att ge järnet antar jag *L*


Sonen är fortfarande sjuk stackarn så i morgon blir maken hemma hos honom. Hoppas att de får en lika mysig dag som jag och sonen haft i dag. Vi har bara myst och kramats hela dagen. Lovely! Det gäller att passa på, snart är han tonåring och vill inte alls pussas och kramas med sin mamma längre...


Förövrigt gick det toppenbra för äldsta dottern på aerobicen! Hon var skitduktig och det märktes inte alls att hon var nervös. Hon är stolt som bara den över sig själv och det är jag med! Min modiga lilla/stora tjej! *Lööööv*



Av Anna - 21 januari 2008 15:41

Idag är det dags för äldsta dottern att starta sin ledarkarriär. Vår föreningen skall starta en grupp med Kids Aerobics som hon skall leda. Tretton flickor mellan 8 och 12 år skall hon ha i gruppen. Hon är laddad till tänderna, men SÅ nervös.


Vet precis hur det var när jag skulle instruera mitt första pass. Jag var 17 år och hade ingen ANING om vad jag gav mig in på. Jag skulle leda ett pass med medlegympa, var inte ett dugg nervös, förrän jag väl stod där. Då vågade jag inte lyfta blicken från golvet. *L*. Jisses, vad läskigt det var...


Så jag vet hur hon känner det nu.


Är helt övertygad över att det kommer att gå finfint för henne idag. Bara alla "läskiga" föräldrar håller sig ur vägen. Inklusive mig. Jag har lovat att hålla mig ute i omklädningsrummet.


Så håll nu en tumme för att det kommer gå bra! Hoppas och tror att det kommer vara en kick för hennes självförtroende. Vilket sviktar då och då som hos de flesta 14 (snart 15) åriga tjejer!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards