Annapanna

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Är det någon...

Av Anna - 19 oktober 2007 18:14



...som har något käckt tips på middagsmat, hyffsat hälsosam sådan, till fem personen som äter det mesta, som man kan laga till med minimalt med disk efteråt. Gärna utan disk överhuvudtaget.

Börjar förstå att det är det som kommer bli den största komplikationen med renoveringen...


Att vi inte har rinnande vatten är inte det största problemet. Vi har kran med rinnande vatten i trappuppgången. Men att vi inte har några avhällningsmöljligheter är betydligt värre. Visst kan vi samla ihop vattnet i en spann som vi tömmer ute på toan som finns på gården. Men så mycket vatten att vi kan diska...det skulle bli ett jäkla spring helt enkelt...


Pratade med en granne idag (träffar många grannar  på toa nuförtiden *asg*) och han berättade att han varit utan avlopp i fem veckor nu, och räknade med att vara av med det ytterligare ett par veckor... Sådär kul scenario skulle jag vilja säga!


Annars är det ganska festligt, det här med grannarna. Vi är en förening med dryga 70-talet lägenheter. De flesta är ensamhushåll. Nästan bara pensionärer. Typ kanske fem barnfamiljer i hela huset. I vanliga fall håller de flesta sig på sin kant, hejar på sin höjd. Men nu pratar alla med varandra, skrattar, skakar på huvudet och beklagar sig över hur jobbigt det är. Vi är allierade allihop. Vi mot resten av världen liksom.


Lite festligt är det!

Innan vi rev vårat badrum var det ingen som pratade sådär extra med oss, men sedan igår är vi liksom med i gänget! *tsss*


Jaja, nu är det bara 8 veckor minus 2 dagar kvar...


Förresten, det var ju det där med käcka maträtter och recept...Glöm inte det!


Trevlig fredagkväll!

 
 
Malin

Malin

19 oktober 2007 20:49

Mitt bästa tips är att komma hit och äta lasagne. Och att bjuda in sig hos alla man känner på middag och duschning.

http://blogg.aftonbladet.se/17375

 
Viktoria

Viktoria

23 oktober 2007 11:58

Grillad kyckling med potatissallad. Hämtmat från thairestaurangen på Nygatan är också ett säkert tips. :-)

http://www.vikkitikki.com

 
Micke

Micke

25 oktober 2007 17:14

Dåligt med mattips här. Jaså, det är nu ni får höra av alla hur eländigt dessa veckor är.. detta med tanke på ni är sist ut.

http://kludd.se

 
Malin

Malin

28 oktober 2007 13:39

Hej Anna,
Det finns en utmaning till dig på min blogg!
Kram Malin

http://blogg.aftonbladet.se/17375

 
Anna

Anna

30 oktober 2007 17:00

Hej Anna!

Dags att uppdatera mig här hos dig i din blogg, då det är ett bra tag sen jag var här.

Har inget middagstips på rak arm just nu.

När jag läser om vad ni går igenom just nu i och med stambytet minns jag hur det var här för 3 år sen när det var stambyte i vårt hus. Jag flyttade hem till mina föräldrar under den tiden.
Hoppas veckorna går jättefort för er.
Kram från
Anna

http://htttp://www.livsfokus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards