Annapanna

Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

Dag 1

Av Anna - 16 juli 2007 23:06

Det var första dagen det...


Det har varit en kalasdag, bättre början än så kan man inte önska! Vädret har ju varit helt fantastiskt härligt. Någonstans kring 25 grader om jag får dra till med en gissning.


I förmiddags klippte jag håret på två fattiga kompisar. Alltid kul att få göra andra glada!

Efter det åkte vi till Floda för att lämna av lite grejer till min kompis M:s mamma. Min kompis M och jag är uppvuxna på samma gata. Hennes föräldrar bor kvar med det gör inte mina. Så sedan de flyttade för 5 år sedan har jag inte varit på Nyponvägen. Vågade inte kolla in vårt gamla hus, kände inte riktigt för att träffa på gamla grannar, men det var ändå kul att vara i närheten! Och att träffa M:s mamma, vilket var alldeles för länge sedan.


Sedan drog vi till Göteborg. Storhandling stod på schemat.


Nejdå, så mycket var det väl inte som skulle handlas, men det blev en del ändå. Både äldsta dottern och jag har växt ur våra regnställ ( jag skulle kunna tälta i mitt )så det fick vi införskaffat, även varsin fleccetröja fick vi. Vilket egentligen är mot mina principer (är allergisk mot flecce, det är bara SÅ fult *rys*). Men varje år vi varit på läger har jag tänkt att det verkar skönt och ha en....Så idag slog jag till. Får se hur mycket jag får användt den bara. Återkommer om det *S*


Vi fick även inhandlat en till luftmadrass. Så nu har vi två med dubbelbredd och en enkel. Blir bra!

Sedan köpte vi även ett nytt ihopfällbart campingbord. (någon som kan gissa vad vi har för planer för semestern?)

Nöjda och glada är vi att vi fick tag på det vi skulle, och 2200:- fattigare...


Sedan var vi bjudna hem till makens kusin och fru på middag. Så jättemysigt! Även att vi träffar dem (precis som alla andra) så sällan är synd och skam, eftersom det är så himla trevligt. Makens kusin hade lagat jättesmaskig middag och vi satt ute i solen och bara njöt! Hemlagad pasta med köttbullar i tomatsås och chokladmaräng tårta, allt a la Nigela stod på menyn. Tror jag får önska mig en kokbok av henne när jag fyller år. Inte så hälsosam mat, men gudagod!!

Vi satt ute på deras uteplats och njöt till klockan var nio, då började sonen tröttna och vi åkte hem. Så nu har vi både testat regnställ och camingbord. Så att vi vet att allt funkar! 


Sammanfattningsvis måste jag säga att första semesterdagen varit toppen!


Får se vad morgondagen har att erbjuda. Återkommer om det!


Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 april 2011 16:30

Ja, jag försakar min gamla blogg för min nya. Det kanske inte är snällt att bara strunta i sin gamla trokänare, men just nu gör jag det ändå. Behövde en nystart. Ett roligt projekt tillsammans med min dotter. Och kul, det har vi! Kom gärna på besök! ...

Av Anna - 8 april 2011 19:18

Det var INTE alls min mening att göra er oroliga. Att skriva ett sådant  deppinlägg som jag gjorde förra veckan och sedan inte höra av sig på mängder av dagar. En del har ringt och varit nojiga som sjutton och jag tackar för all omtanke.   Hur är...

Av Anna - 30 mars 2011 21:19


Om jag ärligt får säga vad jag tycker så är det liiiiite för mycket just nu. Febern ger inte med sig (3 månader nu), jag skall till Borås x2 denna veckan för olika undersökningar. Jag jobbar i helgen, vi har en 14-åring här hemma som inte är helt bal...

Av Anna - 28 mars 2011 19:54


Vaknade utan (tjoho) feber i morse. Skuttade inte (men nästan) till jobbet. Jobbade på utav bara sjutton. Promenixade hemåt i solen. Hämtade upp Axel med medföljande kompis på fritids. Tog vägen förbi affären och handlade. Gick hem plockade upp maten...

Av Anna - 27 mars 2011 20:19

I fredags när jag kom hem från jobbet låg ett brev och väntade på hallmattan. Ett stort, fint brev med handskriven adress, hur ofta för man sådana nu för tiden? I låg ett brev från min rara kusin. Ett brev som värmde ända ner i magen. Fullt av kärlek...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards