Annapanna

Alla inlägg under maj 2007

Av Anna - 4 maj 2007 22:02

i vanliga fall är ju fredag den härligaste dagen i veckan. men idag har den varit småseg. Vi har suttit 4 stycken och försökt få klart ett arbete som skall presenteras på ett seminarie på måndag. Men det var så himlasupersegt att varenda mening vi fick ihop fick värka fram. Urk! Vi satt mellan 8-15.30 och fick endast ihop en knapp A4 sida.


På fredagar försöker vi få städat hemma, men idag var det ingen som orkade ta tag i det. När jag kom hem hade yngsta dottern bakat ihop med en kompis och det var smet över halva lägenheten. Det är liksom sådant som får en att tappa lusten...


Jag gick ut och sprang en runda (5 km) med äldsta dottern istället och hoppades att det skulle vända det låga humöret... Men inte då...


Sedan blev jag och maken osams med yngsta dottern över hennes beteende, så det blev inte mycket till mys kväll heller...


Efter det gick maken och satte sig framför datorn för att spela. Något jag blir RIKTIGT irriterad över. Suck! Vilken myspysig fredag *NOT*


Äh, det är nog lika bra att hoppa i säng. I morgon drar jag tidigt för att vara borta hela helgen. Jag skall äntligen få gå min utbildning till Yogainstruktör. DET skall iallafall bli roligt. ;-)

Av Anna - 3 maj 2007 21:45

Lycka är när man sitter i bilen på väg från skolan, trött som ett ras, hungrig som en varg och äldsta dottern ringer och frågar:

Mamma, vad skall vi äta till middag idag

och man svara: Jag har ingen aning! Har inte orkar tänka så långt än...

Varpå dottern säger: Är det okej om jag fixar något? Jag kan gå och handla något? Har du några pengar hemma som jag kan ta?


När detta hände idag utbrast min kompis A: Jag vill också ha så stora barn!!!


Lycka är vad det är!!

Av Anna - 1 maj 2007 20:04

Sprang ju med äldsta dottern häromdagen och var übbermallig för hon orkade springa 5 km. idag följde yngsta dottern med mig och mamsen ut, ochtamigtusan hon orkade springa hela sträckan hon med.


Jag är döimpad!


Tror hon inte ville vara sämre än sin syster, så det var envishet som tog henne runt hela varvet, för hon var helt färdig och högröj i fejjan när vi kom hem!


Men stolt som en tupp är jag.


Vi tog det naturligtvis lugnt. (Hon har ju så korta ben). Men vi sprang 5 km på 30 minuter och även för mig var det skönt för självfortroendet. I det tempot tror jag inte det skall vara några problem att ta sig runt 21 km om 1½ vecka.

Å det känns ju skönt... *vettskrämd* ;-)

Av Anna - 1 maj 2007 17:26

Idagarna tre har familjen haft röjhybris. Det började med att loftsängen förstvann från vardagsrummet i förra veckan. Då fick vi en känsla över att det KAN vara möjligt att få övertaget över alla prylar i hemmet. Vardagsrummet röjdes så häftigt att vi kunde göra oss av med en byrå (vad den nu gjorde i vardagsrummet...), en bokhylla som var fullknökad och en tv bänk, även den fullknökad. Efter det var det som om vi startade en lavin som inte gick att stoppa. Vi har rensat, röjt, slängt, skänkt bort och slängt ÄNNU mer! Maken har kört flera vändor till både tippen och till second hand.


Så himla underbart!


Då måste ändå tilläggas att vi är inte som många andra familjer med villa. De har MASSOR mer saker än vad vi har.

Vi är en trebarns familj som bor på 104 kvadratmeter+ett litet förråd. Vi har inte möjlighet att samla på oss SÅ mycket saker som många andra har. Så här gapar det tomt i många lådor och skåp.


Och det viktiga är. Vi skall INTE köpa massor av nya saker. Nej, jag blir galen på allt konsumerande. Vi håller ju för f**n på att konsumera ihjäl vår planet.

Nope, nu får det vara nog med prylar...


Så nu är familjen trötta som ras, men lyckliga. Det häftiga är att ALLA, även barnen gladerligen har slängt saker. Inget knorrande överhuvudtaget!


Det enda tråkiga i kråksången är att vi har missat det härliga vädret ute, men vi får väl helt enkelt leva med det... Jag skall tillsammans med mamsen gå ut och springa en kort runda på 5 km och sedan blir det fruktsallad till kvällsmat.

Mums!

Skapa flashcards