Annapanna

Alla inlägg den 22 april 2007

Av Anna - 22 april 2007 22:16

Yngsta dottern hade ju gymnstikuppvisning idag. Vet inte riktigt hur många gymnaster där var, men det var nog 15 grupper som visade upp sig. Äldsta dottern började på gymnastik när hon var 3, så vi konstaterade att det var 10:e året nu som vi satt där. Det var några år som båda våra tjejer gick på gymnastik, men nu är det bara den yngsta.


Och tänk, fast jag har varit med så många gånger, och ärligt talat är det ungefär det samma varje år. Fast det, så kan jag ALDRIG låta bli att fälla en tår för att jag tycker att det är så fantastiskt. Lika larvig är jag VARJE ÅR! Mina barn skäms lika mycket varje gång...


Men jag tycker att det är så himla fantastiskt. Alla dess gymnaster som bara är så duktiga. Allt från 3 åringarna som är ursöta och som glömmer av att de skall göra kullerbyttor för att de har fullt upp att vinka till mamma som sitter på läktaren, till de stora tjejerna och killarna som är bara SÅ duktiga. De är urgrymma och bara SÅ vältränade. Sedan blir jag bara Så imponerad av hela den ideella biten med alla ledare och föräldrar som sliter vecka efter vecka. ( Vissa, flera gånger i veckan) Efter som jag själv jobbar så mycker ideellt vet jag ju vad det innebär, och det gör att jag blir ännu mer imponerad!


Önskar att jag hade lite bättre med tid. För det hade varit himla roligt att ha hand om en barngympagrupp. Men jag inser att två ideella uppdrag, eller 3 som det kommer bli till hösten, är fullt tillräckligt. Iochförsig har jag inga styrelseuppdrag just nu. Men 1 aerobicpass, 1 yogapass och Junis varje vecka för änna räcka. Det är ju bara mina aktiviteter. Sedan har vi ju en pappa och tre barn med...;-)....och skola, och jobb....och ett totalt eftersatt hem med...


Ja jisses...det gäller att inte tänka efter på hur mycker det är, det är ju värsta magsårsvarningen på det...

Av Anna - 22 april 2007 11:40

Jag har ju berättat att äldsta dottern (13½) är på basketcup i helgen. Nyss fick jag ett sms där hon glatt berättade att hon i går på discot dansat med två killar, varav den ena hade tafsat henne på rumpan....


Oh, my god!


Hon har sådan bra själdistans och självkänsla att hon bara garvar åt det. Men hennes skackars mor och i synnerhet hennes far blir precis genomsvettiga.


Bäst att låsa in  henne när hon kommer hem. Allt för att skydda henne från hormonstinna, pubertala, tonårskillar...

Hjälp...;-)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards