Annapanna

Alla inlägg under mars 2007

Av Anna - 17 mars 2007 12:42

Som sirap känns det med mina inlämningsarbeten. Hur jobbigt får det var egentligen????Det första som handlar om informationssökning, tror jag mig vara ganska så klar med. Men de andra två. Urk!Ett skall handla om ett fall av sjukvårdshygien jag vill belysa. Så jag håller på att skriva om influensaepidimin som gick på min praktikplats. So far so good. Det är bara det att jag skall inte bara referera till kurslitteraturen utan även till en vårdvetenskaplig artikel,och jag hittar ingen! Att söka vårdvetenskapliga artiklar är något av DET VÄRSTA JAG VET!Det sista arbetet skall jag skriva tillsammans med en klasskamrat i morgon. Vi skall skriva om ett omvårdnadsproblem vi upplevt under praktiken, detta skall och naturligtvis också refereras till kurslitteraturen och artikel och det skall även knytas till vårdvetenskapliga begrepp såsom livsvärld, vårdrelation, helhetssyn, lidande osv.Vi har kommit en bit, men vi har en hel del kvar....Jag...gnällig....Inte då! ;-)Familjen har åkt till Göteborg för äldsta dottern skall spela match (basket), och när de ändå är där passar de på att hälsa på makens farmor. Så jag är lämnad helt ifred för att få skriva i lugn och ro. Min familj är så fantastiskt hänsynstagande att jag skäms ibland. De åker iväg så jag får vara ensam hemma, så sitter jag bara här och gnäller...Nope, nu skall jag se till att få ihop några rader till, sen skall jag pausa med att gå ut och kuta en sväng i det underbara vädret som är ute. Kanske kan det öka inspirationen....So long, så länge...

Av Anna - 16 mars 2007 18:37

Åh så skönt när det är fredag!!!!! I dag var sista dagen på min femveckors praktik. Jag har trivts jättebra och det känns lite trist att veckorna redan är över. Det är mycket roligare att praktisera än att gå i skolan. ( Ganska logiskt egentligen...) Om en vecka är det tenta på kursen och på måndag när vi kommer tillbaka akall tre skrivna arbeten redovisas och lämnas in. Mindre kul! Gissa hur mycket av det jobbat som är gjort...NÄSTAN INGENTING! Suck!Så jag har minst sagt att göra i helgen. Eftersom vi praktiserat heltid så har det inte riktigt funnits någon tid eller ork att ta tag i det innan. Och det straffar sig nu. Så jag tänker häcka vi datorn över helgen.Planen är väl att jag skall försöka komma ut och springa gärna både lördag och söndag också. Det sägs att det skall bli riktigt skitväder över helgen bara. Men, men det är väl bara att gilla läget ändå.Ikväll blir det let's dace (som vanligt)(hoppas att stackars Lasse åker ut) till det blir det nog tacos tippar jag på. Magnus är och handlar nu, får väl se vad han hittar på. Gissar att det blir tacos för vi är alla hungriga som vargar och det går ju fort att laga till. Mums är det också!

Av Anna - 11 mars 2007 18:18

På Junis distriktsårsmöte den 24-25/3 avgår jag som distriktsordförande efter 2 år och sammanlagt 5 år i styrelsen. Och idag hade vi vårat sista styrelsmöte. Känns ganska vemodigt måste jag säga. Styrelsearbetet har periodvis varit tungt dessa 5 åren, men jag har lärt mig SÅ mycket, och fått SÅ mycket upplevelser jag inte skulle vilja vara utan, att jag inte ångrar en dag av det!Men nu är det så mycket i mitt liv , och jag har inte längre den rätta gaisten, så det är helt rätt att avgå nu.Jag känner att , visst kan jag mycket och har mycket bra åsikter (enligt mig själv iallafall;-)), men jag orkar liksom inte driva arbetet framåt längre. Så nu är det dags att nya förmågor tar över. Det sista halvåret har tre (av sju) ledamöter hoppat av styrelsen. Vet inte riktigt om det är mitt fel, men det känns ju lite olustigt... Men vi fyra som blev kvar +vår konsulent har haft ett bra halvår. Vi trivs ihop och har kommit långt i vårt arbete. Skönt att nya styrelsen inte behöver ta över något i kris iallafall...Som sagt, blandade känslor är det att det snart är över, men just nu känns det faktiskt ganska skönt...Kom hem för en stund sedan och snart vankas det middag. Klyftpotatis, ryggbiff och bearneisesås1 Mumma!

Av Anna - 10 mars 2007 22:21

Det är inte det att The Ark var kassa på något sätt. Men jag tycker att det är så förtvivlat TRÅKIGT och FÖRUTSÄGBART när de redan sigertippade vinner.Samma sak med Carola förra året. Pisstrist...Nu blir det ett avsnitt av One tree Hill eller två, sedan är det upp tidigt som sjutton för att ha möte hela dan. Sådärkul...

Av Anna - 10 mars 2007 19:52

Tio minuter kvar till melodifestivalen. Tror the Ark vinner, men jag håller på Måns eller Sonja. Den som levar får se....Kom förresten ut och sprang. Det regnade på vertikalen och blåste som bara den, men ut kom jag!med tanke på att jag inte sprungit på så länge kändes det faktiskt helt ok. Jag orkade springa hela varvet och hålla iallafall ett hyfsat tempo. Det var gôtt!!!Laddar för ett varv i morgon med!

Av Anna - 10 mars 2007 15:02

Eftersom jag har haft flunsan har uppladdningen för Göteborgsvarvet den 12:e Maj helt kommit av sig. Och nu börjar jag nästan få lite småpanik. Idag bara MÅSTE jag ut. Åtminstone 5 kilometer behöver jag kunna springa och att det känns bra. Annars kommer jag få helpanik och inte bara småpanik....Jag brukar inte ha några srörre problem med att ta mig i kragen och komma ut, men idag är det SÅ segt! Här i Alingsås regnar det på tvären i dag nämnligen. Urk! Men va faan, det är väl bara att bestämma sig....Återkommer med rapport senare!

Av Anna - 9 mars 2007 18:28

Som ett ras såhär på fredagskvällen är vi alla hemma hos oss. Fredag försöker vi tillsammans att städa när vi kommer hem. Men idag när jag, maken och sonen kom hem hade yngsta och äldsta dottern redan fixat det!Är det kärlek eller????Hela veckan har varit fullsmockad (därav tröttheten) Äntligen är alla i familjen friska om än lite stukade efter flunsan, vilket också det antas bidra till den förlamade tröttheten.Tycker även lite synd om mig själv för att jag skall jobba i morgon och ha styrelsemöte större delen av söndagen. Känns faktiskt lite småtungt om jag skall vara ärlig...Äldsta dottern spelar basketmatch i morgon som jag tyvärr missar. Lite trist!Så...Slutgnällt!Resten av kvällen i det Lundgrenska hemmet blir nog lugn. Yngsta dottern sover över hos en kompis och för oss andra blir det nog Let's Dance och kanske 1 eller 2 avsnitt från vår favvo dvdbox One tree hill. Enligt min mening en av de bättre serierna som visats på tv! ( Det är jag, maken och alla fjortisar som tycker det ;-))

Av Anna - 3 mars 2007 23:06

Men jösses. Ja inte så att jag gissade rätt egentligen, det var ju mina favvo bidrag som gick vidare från andra chansen till finalen nästa vecka och inte de jag trodde egentligen. Kul!Plaskpartyt gick bra. Kul, mysigt, blött och allt som hör till! Pga influensa var det ett visst mannfall, men jag gissar ändå att vi var bortåt dryga 80 personer. Sonen och jag åkte vattenrutschkana för det vilda. Han är helt stollig och inte rädd det minsta (3år)Näpp, dags att hoppa isäng. Det gäller att orka upp imorgonbitti. Vasaloppsstarten går vi åtta, om jag inte orkar upp för att se femmilen vid kvart över fem vill säga. Tveksamt...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards