Annapanna

Alla inlägg den 17 mars 2007

Av Anna - 17 mars 2007 18:02

Så var jag ÄNTLIGEN klar med två av arbeterna iallfall. Det fick verkligen värka fram, men nu är det klart!Under dagen har jag även hunnit: springa 5 km, bleka slingor i håret, klippa luggen, duscha, tvätta 4 maskiner tvätt, plocka ur diskmaskinen, käkat lunch, rensat papper och ringt några samtal.Simultanförmågan hon en sådär lagom stressat trebarnsmamma!Nu skall jag passa på att slappa en sund innan familjen kommer hem och äter middag!

Av Anna - 17 mars 2007 12:42

Som sirap känns det med mina inlämningsarbeten. Hur jobbigt får det var egentligen????Det första som handlar om informationssökning, tror jag mig vara ganska så klar med. Men de andra två. Urk!Ett skall handla om ett fall av sjukvårdshygien jag vill belysa. Så jag håller på att skriva om influensaepidimin som gick på min praktikplats. So far so good. Det är bara det att jag skall inte bara referera till kurslitteraturen utan även till en vårdvetenskaplig artikel,och jag hittar ingen! Att söka vårdvetenskapliga artiklar är något av DET VÄRSTA JAG VET!Det sista arbetet skall jag skriva tillsammans med en klasskamrat i morgon. Vi skall skriva om ett omvårdnadsproblem vi upplevt under praktiken, detta skall och naturligtvis också refereras till kurslitteraturen och artikel och det skall även knytas till vårdvetenskapliga begrepp såsom livsvärld, vårdrelation, helhetssyn, lidande osv.Vi har kommit en bit, men vi har en hel del kvar....Jag...gnällig....Inte då! ;-)Familjen har åkt till Göteborg för äldsta dottern skall spela match (basket), och när de ändå är där passar de på att hälsa på makens farmor. Så jag är lämnad helt ifred för att få skriva i lugn och ro. Min familj är så fantastiskt hänsynstagande att jag skäms ibland. De åker iväg så jag får vara ensam hemma, så sitter jag bara här och gnäller...Nope, nu skall jag se till att få ihop några rader till, sen skall jag pausa med att gå ut och kuta en sväng i det underbara vädret som är ute. Kanske kan det öka inspirationen....So long, så länge...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards